اجرای طرح آموزش برای اشتغال دانش ‏آموختگان و دانشجویان (آباد) در دانشگاه جامع علمی کاربردی

قائم‌ مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرایی شدن طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان) در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش ایزی تست، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: طرح آباد با ایجاد فضای تعاملی بین ظرفیت‌های زیرنظام آموزش عالی نظری و مهارتی به دنبال مهارت‌افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان می‌باشد و اجرای این طرح منجر به افزایش کسب مهارت‌های تخصصی و تکمیلی شغلی در کنار کسب دانش نظری و کمک به دستیابی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر به بازار کار می‌شود.

دکتر کشت کار در ادامه اظهار داشت: در این طرح دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش کرده با در نظر گرفتن نیازهای بازار کار و رشته‌های تحصیلی دانشجویان و دانش آموختگان، پودمان‌های آموزشی تکمیلی تخصصی اشتغال محور متناسب با نیاز آن‌ها را اجرا کند و از این طریق با هدایت جمعیت عظیم دانش‌آموختگان دانشگاهی و دانشجویان برای کسب مهارت‌های تکمیلی تخصصی متناسب و همسو با رشته تحصیلی خود در زیست بوم اشتغال کشور اثرگذار باشد.

وی همچنین مهم‌ترین ویژگی آموزش‌های طرح آباد را اجرای آن در محیط واقعی کار توسط مدرسان تراز اول و خبره دانست و افزود: دستورالعمل اجرایی این طرح نیز جهت اجرا به واحدهای استانی دانشگاه ابلاغ شده است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران، نشست شورای هماهنگی منطقه ۲ دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور دکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه، روسای واحدهای استانی گیلان، گلستان، مازندران و روسا و سرپرستان مراکز آموزشی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در ساری برگزار شد. دکتر فتحیان با اعلام این مطلب که دانشگاه در حال تکامل و پویایی است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی مهارت آموزی در آموزش عالی است و بر علم نافع و کارآمد تاکید دارد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که از محیط کار استفاده می‌کند و زنجیره ارزش آن مبتنی بر تامین نیاز جامعه، تقاضای محیط کار و ایجاد اشتغال است لذا این دانشگاه یک دانشگاه نسل چهارمی است که بر اقتصاد مهارتی تاکید دارد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های تحولی دانشگاه تضمین اشتغال است که از سال گذشته با ظرفیت بیش از ۸ هزار نفر آغاز شده و در سال جاری نیز تعداد کدرشته‌های دارای تضمین اشتغال افزایش می‌یابد بر همین اساس راه اندازی مراکز آموزش علمی کاربردی جدید هم متکی بر تضمین اشتغال است.

دکتر فتحیان درادامه به معرفی طرح آباد – آموزش برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها – پرداخت و گفت: این طرح با ابتکار دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه و توسط هیئت دولت تصویب و ابلاغ شده است که در سال ۱۴۰۳ برای آموزش ۵۰ هزار نفر توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه ریزی شده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی تسهیل شرایط جذب مدرسان خبره، بهنگام‌سازی برنامه‌های درسی، جهت دهی به فعالیت‌های انجمن‌های علمی را از دیگر محورهای برنامه تحولی در ذیل برنامه راهبردی دانشگاه برشمرد و افزود: مراکز آموزش علمی کاربردی به مراکز کاریابی تبدیل می‌شوند تا زنجیره ارزش ایجاد اشتغال توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی کامل شود.

دکتر فتحیان افزود: از دیگر محورهای مهم برنامه تحولی دانشگاه، راه اندازی نظام صلاحیت حرفه‌ای است که فرآیندهای مربوط به آن آغاز شده است و دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور موثر در سطوح آموزش عالی این نظام نقش آفرین خواهد بود.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان خاطر نشان کرد: هوشمندسازی سازمانی و حرکت به سمت ساختارهای بهره‌ور و اثربخش از اقدامات مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است تا در حوزه‌های مختلف فرآیند‌ها کوتاه، یکپارچه، هوشمند و هدفمند شوند همچنین طرح نظارت هوشمند در راستای تضمین کیفیت و به عنوان پشتیبان مراکز در حال اجرا است.

در ادامه این نشست، روسای واحد‌های استانی منطقه ۲ دانشگاه جامع علمی کاربردی، به ارائه گزارش برنامه‌های عملیاتی و طرح مسایل مربوط به واحدهای استانی گیلان، گلستان و مازندران پرداختند و روسا و سرپرستان مراکز نیز دیدگاه ها، مشکلات و راه حل‌های پیشنهادی را بیان کردند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره‌ها و نیز مجموعه قوانین و ضوابط دوره‌های کوتاه مدت به سامانه دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس https://sto.uast.ac.ir مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن