تصویب ۵ دوره آموزشی علمی­ کاربردی در حوزه‌­های شغلی اتوبوسرانی

پنج دوره آموزشی کوتاه مدت تک‌درس متناسب با نیاز حوزه‌های شغلی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی و به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام خبر تصویب ۵ دوره آموزشی علمی­ کاربردی در حوزه‌های شغلی اتوبوسرانی گفت: دوره‌های کوتاه مدت تک درس مهارت‌های ارتباطی رانندگان اتوبوس درون شهری، سلامت شغلی و ارگونومی در رانندگی اتوبوس درون شهری، مهارت رانندگی ایمن اتوبوس درون شهری ایمنی، اطفا حریق و کمک های اولیه در خودرو، نگهداری(سرویس) اتوبوس درون شهری، با درخواست و مشارکت شرکت اتوبوسرانی و در راستای توسعه شهری و کسب صلاحیت های حرفه ای و احراز شایستگی های شغلی رانندگان اتوبوس درون شهری در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: با توجه به برنامه راهبردی شرکت اتوبوس رانی، آموزش و ارتقای نیروی انسانی برای اجرای صحیح برنامه ها و قوانین زیست محیطی در راستای تحقق توسعه پایدار شهری امری ضروری به نظر می رسد. به همین منظور راه اندازی دوره های متنوع و ارائه آموزش های تخصصی مورد نیاز رانندگان درون شهری موجب ارتقای مهارت‌های مورد نیاز، تسهیل عوامل امداد خودرو در سرویس‌رسانی به موقع و جلوگیری از گره های ترافیکی و نهایتا سلامتی و ایمنی خواهد شد.

وی افزود: آشنایی هر چه بیشتر رانندگان حمل و نقل درون شهری به مهارت های مختلف از جمله دانش مبانی فنی، سرویس و نگهداری و شناخت عوامل تاثیرگذار آن در کاهش آلایندگی های زیست محیطی، از طریق آموزش صحیح و به هنگام، باعث جلوگیری از هدر رفت بخش عظیمی از سرمایه ملی کشور و کاهش تصادفات اتوبوس درون شهری، ایمنی در حمل و نقل و سلامت شغلی رانندگان خواهد شد.

جمالزاده تاکید کرد: این دوره ها با مشارکت جمعی از صاحبنظران و متخصصان شرکت واحد اتوبوسرانی تدوین و آماده اجرا است. محتوای آموزشی این دوره ها همانند سایر برنامه‌های درسی دانشگاه بر اساس تحلیل شایستگی های شغلی و مشتمل بر تعریف و هدف دوره، شایستگی ها و مهارت‌های مورد انتظار، سرفصل دروس و ضوابط و مقررات پذیرش، استانداردها و شرایط یادگیری مطلوب و منابع درسی در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه قابل دسترس است.

وی اظهار داشت: این دوره ها حداقل به صورت ۷۰ درصد عملی و در محیط واقعی کار به همراه مدرسان با تجربه و دارای صلاحیت ارائه می شود و موجب بالا بردن دانش و فرهنگ ایمنی در چرخه خدمت رسانی در زمینه حمل و نقل عمومی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن