دانشگاه سما آزاد چه دانشگاهی است؟

دانشگاه سما زیر مجموعه کوچکی از دانشگاه آزاد است و فرق دانشگاه آزاد سما و دانشگاه آزاد در این است که دانشگاه آزاد همه رشته‌ های گروه‌ های امتحانی را پذیرش می‌کند اما دانشگاه سما اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌ های فنی و حرفه‌ ای و کار و دانش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشگاه سما زیر مجموعه کوچکی از دانشگاه آزاد است و فرق دانشگاه سما و آزاد در این است که دانشگاه آزاد همه رشته‌های گروه‌های امتحانی را پذیرش می‌کند،

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در کشور شناخته می‌شود که در سال‌های ابتدایی ورود خود به عرصه آموزش، اقدام به راه اندازی مدارس سما کرده است. مدارس سما از جمله مدارس غیر دولتی به شمار می‌روند که زیر نظر دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند و کاربرد مشخصی برای دانش آموزان دارند.

دانشگاه سما نیز با هدف ارائه خدمات آموزشی به دانشجویانی که در هر یک از رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، دانشگاه سما یک زیر مجموعه کوچکی از دانشگاه آزاد اسلامی است و در واقع، تحت نظر سازمان دانشگاه آزاد اسلامی کشور فعالیت می‌کند.

دانشگاه سما دانشجویانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس سما یا در مدارس دیگر تحصیل کرده‌اند را پذیرش می‌کند و به آن‌ها مدرک کاردانی یا فوق دیپلم ارائه می‌کند. در واقع، انتخاب رشته در دانشگاه سما فقط برای رشته‌های کاردانی یا همان کارشناسی ناپیوسته وجود دارد.

فرق دانشگاه سما و آزاد در چیست؟

تفاوت دانشگاه آزاد با دانشگاه سما چست؟ دانشگاه سما بسیار مشابه با دانشگاه آزاد است و جز دانشگاه‌های غیر دولتی در کشور ایران محسوب می‌شود. البته تفاوت‌هایی نیز میان دانشگاه سما و دانشگاه آزاد وجود دارد. بنابراین، لازم است که داوطلبان از فرق دانشگاه سما و آزاد مطلع باشند و در صورت تمایل در هر یک از این رشته‌های این دو دانشگاه ثبت نام کنند.

دانشگاه سما فقط به ثبت نام کاردانی پیوسته یا همان کارشناسی ناپیوسته اقدام می‌کند. این در حالی است که دانشگاه‌های آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته هم دانشجو پذیرش می‌کنند.

دانشگاه سما مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و به دانشجویان مدرک فوق دیپلم ارائه می‌کند. دانشجویان باید با مدرک فوق دیپلم خود در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام کنند.

دانشگاه آزاد هم رشته‌های فنی و حرفه ای، ارائه می‌کند؛ اما با این تفاوت که تحصیل در این رشته‌ها معمولا به صورت پیوسته است و در نهایت به دانشجویان مدرک لیسانس ارائه می‌شود.

معمولا کلاس‌های دانشگاه سما به صورت مجزا مخصوص برای خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شوند؛ اما کلاس‌های دانشگاه آزاد به صورت مختلط برگزار می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن