شرایط مشروطی دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به نزدیکی پایان امتحانات و استرس نمرات، خیلی از دانشجویان خواسته بودند درباره مشروطی در دانشگاه علمی کاربردی توضیحاتی ارائه دهیم، براین اساس در این قسمت به بررسی شرایط مشروط شدن در دانشگاه جامع علمی کاربردی می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به نزدیکی پایان امتحانات و استرس نمرات، خیلی از دانشجویان از ما خواسته بودند درباره مشروطی در دانشگاه علمی کاربردی توضیحاتی را شرح دهیم.

با معدل چند دانشجویان علمی کاربردی مشروط میشوند؟

میانگین نمرات دانشجو در هیچ نیم‌سال تحصیلی نباید کمتر از ۱۲ باشد، در غیر این‌صورت، نام‌نویسی دانشجو در نیم‌سال بعد، به صورت مشروط خواهد بود. دانشجویی که به صورت مشروط نام‌نویسی می‌کند، جز در آخرین نیم‌سال تحصیلی حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد درسی در آن نیم‌سال را ندارد.

مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بر اساس ماده ۲۴ تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی که در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند در صورتی که معدل نیم سال تحصیلی آنان کمتر از ۱۲ باشد، مشروط شده و در نیمسال بعدی تنها امکان انتخاب ۱۴ واحد درسی را خواهند داشت.

مشروطی در چه حالت باعث محرومیت از تحصیل دانشگاه علمی کاربردی است؟

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در تمامی مقاطع تحصیلی در صورت مشروط شدن طی دو نیم سال تحصیلی به صورت متوالی و یا متناوب از ادامه تحصیل در این دانشگاه محروم خواهند شد. همچنین دانشجویانی که در طول دو ترم مشروط شدند و معدل کل آنان زیر ۱۰ باشد، اخراج خواهند شد. اما تصمیم گیری درباره دانشجویانی که دو ترم مشروط شده و معدل کل آنان بین ۱۰ تا ۱۲ باشدد با شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص استان است.

لازم به ذکر است برای دانشجویان شاهد و ایثارگر یک نیمسال تحصیلی به تعداد نیمسال‌های مشروط مجاز اضافه می‌شود. در واقع این دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خود ۳ نیم سال تحصیلی مشروط شوند. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته موظف به انجام انتخاب واحد طبق زمانبندی ارائه شده توسط دانشگاه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن