کدام دانشجویان مشمول بخشنامه جدید زبان دانشگاه آزاد هستند؟

چه کسانی مشمول بخشنامه جدید زبان انگلیسی می‌شوند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مطابق بخشنامه، دانشجویان ورودی مهر ۱۴۰۱ و به بعد مقطع کارشناسی پیوسته رشته‌های غیرپزشکی شامل این بخشنامه می‌شوند. بخشنامه به حالت زیر است:

بخشنامه نحوه ارائه و برگزاری کلاس‌های درس زبان انگلیسی کارشناسی پیوسته غیرپزشکی

مطابق بخشنامه، درس زبان انگلیسی ۳ واحدی از نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت ۳ درس، هر کدام به ارزش ۱ واحد در سه نیم‌سال تحصیلی ارائه خواهد شد.

جایگزین درس زبان عمومی، درس زبان انگلیسی عمومی-ترکیبی (۱و۲و۳) هر کدام به ارزش یک واحد درسی و جایگزین درس زبان پیش‌دانشگاهی، درس زبان انگلیسی پیش‌دانشگاهی-ترکیبی به ارزش دو واحد درسی از نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه خواهد شد.

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۴۰۱ به بعد، در آغاز نیم‌سال تحصیلی به صورت آنلاین در آزمون تعیین سطح PET شرکت کرده و با توجه به نمره کسب شده، در درس‌های فوق جایابی خواهند شد.

معرفی افرادی که مشمول بخشنامه جدید زبان انگلیسی می‌شوند:

دانشجویان ورودی مهر ۱۴۰۱ به قبل، ورودی‌های مهر ۱۴۰۱ که درس زبان عمومی را گذرانده‌اند، رشته‌های مصوب وزارت بهداشت و واحد فرشتگان شامل بخشنامه جدید نیستند و کماکان واحدها برای این دسته از دانشجویان، مجاز به ارائه دروس زبان پیش‌دانشگاهی و زبان عمومی مطابق روال قبل خواهند بود.

این بخشنامه در حال حاضر برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته غیرپزشکی صادر شده و برای سایر مقاطع تحصیلی نیز متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن