سامانه استاندارد تکمیلی برنامه‌ ریزی درسی دانشگاه آزاد (سامانه کاتب)

سامانه کاتب به عنوان سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه‌ریزی درسی توسط دانشگاه آزاد به منظور برقراری عدالت آموزشی در میان دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه کاتب دانشگاه آزاد به نشانی sea.iau.ir در راستای عدالت آموزشی در میان دانشجویان از سوی معاونت علوم، کشاورزی و مهندسی راه اندازی شد. این سایت از امکانات مختلفی مانند محتواهای آموزشی، برنامه ریزی درسی و آموزشی، کلاس‌های تکمیلی درسی تشکیل شده و دانشجویان می‌توانند با هدف یادگیری عمیق برای استفاده از این امکانات ذکر شده نام‌نویسی خود را انجام دهند.

سامانه کاتب چیست؟

برای معرفی سامانه کاتب دانشگاه آزاد، می‌توان گفت سامانه کاتب به عنوان سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی توسط دانشگاه آزاد به منظور برقراری عدالت آموزشی در میان دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده تا دانشجویان بتوانند با ورود به این سامانه از مباحث آموزشی ارائه شده برای هر درس رشته‌های تحصیلی مختلف استفاده کنند.

به همین منظور برای استفاده از محتواهای آموزشی الکترونیکی سامانه کاتب متناسب با تعداد واحدهای درسی ارائه شده در سامانه آموزشیار لازم است داوطلبان ابتدا در این سایت ثبت‌نام کنند تا با دریافت نام کاربری (ایمیل) و نیز رمز عبور خود دسترسی به مباحث آموزشی ارائه شده را داشته باشند. با ورود به سامانه کاتب برای دانشجویان مقطع کارشناسی دوره‌ها و محتواهای آموزشی دروس مختلفی از رشته‌های تحصیلی قابل مشاهده بوده و داوطلبان می‌توانند در سه گروه علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی متناسب با رشته تحصیلی خود محتوای الکترونیکی ارائه شده را انتخاب کنند.

در واقع دانشجویان باید به نشانی سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه کرده تا با مشاهده لیست دروس ارائه شده بر روی محتوای آموزشی مورد نظر کلیک کرده تا با انتخاب رشته تحصیلی به جلسات درسی و تمرینات دسترسی داشته باشند.

در پایان دانشجویان می‌توانند به منظور ارتقا کیفیت تولید محتوای آموزشی و نیز یادگیری عمیق دروس هر رشته تحصیلی فرم نظرسنجی ارائه شده بر روی سایت کاتب را تکمیل و نیز ارسال کنند.

نحوه ثبت‌نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد

بر اساس توضیحات ذکر شده از سوی معاونت دانشگاه آزاد از سال جاری امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی برخی استان‌ها به صورت آزمایشی هماهنگ برگزار می‌شود و به منظور ایجاد عدالت آموزشی دانشگاه آزاد قصد دارد سوالات آزمون پایان ترم تحصیلی هر گروه را خود طراحی کنند تا دانشجویان بتوانند به صورت سراسری به سوالات یکسانی پاسخ دهند.

از این رو این افراد می‌توانند برای آمادگی بیشتر در آزمون پایان ترم تحصیلی از محتواهای آموزشی و نیز برنامه ریزی درسی ارائه شده در سامانه کاتب استفاده کنند. همانطور که توضیح داده شد برای استفاده و بهره گیری از امکانات مختلف سایت کاتب لازم است متقاضیان دانشجو ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا فرصت استفاده از خدمات ارائه شده را داشته باشند.

دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور استفاده از محتواهای آموزشی ارائه شده و نیز مشاهده دوره‌های آموزشی کارآمد می‌توانند به نشانی الکترونیکی سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه کرده تا بتوانند بعد از ثبت‌نام خود به تمامی کلاس‌های درس و برنامه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند.

با ورود به سایت کاتب دانشجویان می‌توانند بر روی عبارت ثبت‌نام در قسمت بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد منتقل شوند.

با مشاهده صفحه ثبت نام سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه‌ریزی درسی (کاتب) دانشجویان می‌توانند نشانی ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کرده تا در مواقع ورود به این سامانه دچار مشکل نشده و به راحتی از امکانات سایت کاتب بهره‌مند شوند. علاوه بر این لازم است تمامی مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی و کد ملی، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد کنند.

سپس متقاضیان می‌توانند بعد از تکمیل اطلاعات مورد نظر بر روی عبارت ثبت نام کلیک کنند تا مرحله ثبت نام خود را به پایان برسانند و اجازه ورود به سامانه کاتب را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن