آغاز فرآیند داوری و انتخاب ایده های نوآورانه جشنواره دانشجویی جانا

بیش از ۳۵۰ ایده و طرح نوآورانه به اولین دبیرخانه اولین رقابت دانشجویی جشنواره جانا ارسال شد.

به گزارش ایزی تست، بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهلت فراخوان ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویی که از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به پایان رسیده و فرآیند داوری و انتخاب ایده‌های برتر آغاز شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی این رقابت مستقر در دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی این رقابت دانشجویی در ۴ محور «کسب و کارهای اجتماعی»، «خدمات اجتماعی»، «محصولات نوآورانه»، «پیشنهادات سیاستی» برگزار می‌شود. رقابت دانشجویی جانا در پی آن است تا با ایجاد فضای رقابتی در کنار توانمندسازی، جایگاه کلیدی و بی‌بدیل «نوآوری اجتماعی» را در زیست بوم نوآوری و فناوری حوزه دانشجویی برجسته نماید.

بر همین اساس، ایده‌ها و طرح‌هایی که شاخص‌هایی چون شناخت درست مسأله، نوآوری در راه حل، قابل اجرا بودن و پایدار بودن را دارا باشند پس از طی مراحل ۴گانه داوری انتخاب می‌شوند. همچنین اتخاذ رویکرد نوآورانه باعث شده تا در یکی از مراحل داوری، آموزش‌های لازم با هدف رشد طرح‌ها و ایده‌ها توسط هیأت داوران ارائه شود. گفتنی است: رویداد پایانی این رقابت در خرداد ماه سال جاری با انتخاب و معرفی و تجلیل از ۱۰ تیم برتر در تهران برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن