راهنمای کاربری فرایند لغو تعهد آموزش رایگان دانش آموختگان

در این مطلب به تشریح راهنمای فرایند لغو تعهد آموزش رایگان دانش آموختگان می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانش آموختگان برای دریافت تعهد آموزش رایگان ایتدا باید وارد سایت سازمان امور دانشجویان شوند و از طریق پورتال سازمان امور دانشجویان و از سربرگ خدمات، بخش امور دانشجویان داخل را انتخاب کرده و سپس در این قسمت برای ثبت درخواست برروی لغو تعهد آموزش رایگان کلیک کنید.سیستم فرم را به شما نمایش داده و در صورتی که گزینه با قوانین گفته شده موافق هستم را انتخاب کنید با کلیک بر روی دکمه بعدی، فرم لغو تعهد آموزش رایگان به شما نمایش داده می‌شود. اطلاعات مقطع مورد نظر برای لغو تعهد را که شامل اطالعات مقطع، رشته، گرایش و وضعیت تحصیلی است را وارد کنید و سپس بر روی دکمه «بعدی» کلیک کنید. موارد ستاره دار اجباری است.

پس از فشردن دکمه «بعدی» صفحه ثبت درخواست را مشاهده خواهید کرد.

در بخش طلاعات مقاطع تحصیلی است اطلاعات «سهمیه دانشجو»، «شماره دانشجویی»، «تعداد واحدهای اخذ شده» و «تعداد واحدهای جبرانی گذرانده شده» را وارد کنید. در صورتیکه دانشجوی روزانه بوده و بورسیه وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها هستید، گزینه بورسیه وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها را انتخاب و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید، پیوست مدارک الزامی است. الزم به ذکر است که فایل پیوست شده باید دارای یکی از فرمت‌های (JPG، PNG یا PDF باشد.)

در صورتیکه در حین تحصیل پرداخت داشته‌اید، گزینه «بله» را انتخاب کرده و اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که فایل پیوست شده باید دارای یکی از فرمتهای JPG، PNG یا PDF باشد. در صورتی که بیش از یک پرداخت انجام داده اید، بر روی گزینه کلیک کنید تا بخش مشخصات پرداخت جدیدی اضافه شود.

در صورتیکه دارای نامه‌عدم کاریابی هستید گزینه نامه «عدم کاریابی» را انتخاب کرده و اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید، درصورتیکه تمایل به پرداخت هزینه لغو تعهد مقطع مورد نظر را دارید گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید. سپس به سوال امنیتی پاسخ داده و بر روی دکمه ارسال کلیک کنید. در صورت خالی بودن فیلدهای اجباری با پیغامی در بالای صفحه مواجه می‌شوید و سیستم از ثبت درخواست جلوگیری میکند.

پس از ارسال، درگاه بانکی برای پرداخت مبلغ ذکر شده به شما نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید. در صورت موفق بودن تراکنش متن زیر به شما نمایش داده میشود. شماره پیگیری را نزد خود نگاه دارید.

در صورت ناموفق بودن تراکنش سیستم پیغام زیر را نمایش داده و امکان رفع مشکل و سعی مجدد را برایتان فراهم می‌کند.

با دریافت پیغام برای مراجعه به پورتال، برای مشاهده وضعیت خود اقدام کنید. از طریق پورتال سازمان امور دانشجویان سربرگ کارتابل را انتخاب کنید.

با توجه به روند فرآیند، درخواست بررسی شده با عناوین زیر در کارتابل شما قرار میگیرد در هر یک از حالات شما قادر به ویرایش اطلاعات مربوطه است. در قسمت جستجو کد پیگیری دریافتی را وارد و با توجه به توضیحات ذکر شده برای ادامه فرآیند اقدام کنید؛ سپس بر روی شماره پیگیری کلیک کنید. پس از انجام عملیات خواسته شده به سوال امنیتی پاسخ داده و بر روی کلید بروزرسانی کلیک کنید.

برای ویرایش مواردی که در قسمت توضیحات آورده شده است باید روی شماره پیگیری کلیک شود و در این قسمت امکان ویرایش و بروزرسانی اطلاعات فرم درخواست لغو تعهد که توسط شما تکمیل شده است، وجود دارد. پس از ویرایش اطلاعات خواسته شده به سوال امنیتی پاسخ داده و بر روی کلید بروزرسانی کلیک کنید.

با کلیک بر روی لینک «دریافت نامه لغو تعهد» می‌توانید نامه لغو تعهد را مشاهده کنید و همچنین با استفاده از کلید مربوط به پرینت، نسبت به پرینت نامه اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن