زمان نام‌نویسی برای دریافت وام‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان جزئیات زمان‌ بندی ثبت‌ نام وام‌ های دانشجویی نیمسال دوم ۱۴۰۲ را اعلام کرد و گفت: با توجه به این که هنوز تکلیف اعتبار وام شهریه دانشجویان از سوی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه مشخص نشده است، فعلا زمان ثبت‌نام این وام را اعلام نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس در گفتگو با مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، وی درباره زمان‌بندی ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، گفت: دانشجویان از ابتدای اسفندماه می‌توانند برای وام تحصیلی درخواست دهند و ثبت‌نام از دانشجویان برای این وام تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

به گفته وی، زمان‌بندی ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن و وام ضروری دانشجویان نیز از ابتدای اردیبهشت ماه است که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام مهلت دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره زمان‌بندی ثبت‌نام وام شهریه دانشجویان اظهار داشت: با توجه به این که هنوز تکلیف اعتبار وام شهریه دانشجویان از سوی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه مشخص نشده و پرداخت این وام منوط به تعیین تکلیف اعتبار است، فعلا شرایط و زمان ثبت‌نام این وام را اعلام نکرده‌ایم.

گنجی معاون وزیر علوم گفت: مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد دوره کارشناسی ۳ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان و دکتری ۷ میلیون تومان است، این میزان وام برای دانشجویان متاهل ۲ برابر پرداخت خواهد شد، یعنی به دانشجویان کارشناسی متاهل ۶ میلیون تومان، دانشجویان ارشد متاهل ۱۰ میلیون تومان و دانشجویان دکتری متاهل ۱۴ میلیون تومان است.

گنجی ادامه داد: مبلغ وام ضروری برای دانشجویان مجرد و متاهل ۷ میلیون تومان است، وام ودیعه مسکن هم برای متقاضیان شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ۳۰ میلیون تومان، برای شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان و برای شهر تهران ۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: افزایش اعتبار پرداخت وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در تابستان از سوی هیئت امنا اعلام خواهد شد و مبلغ وام‌ها در ترم تحصیلی جاری به شیوه ترم بهمن به دانشجویان پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن