دانشگاه‌ های علوم پزشکی با شاخص‌ های جدید رتبه‌ بندی می‌ شوند

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از رتبه‌ بندی دانشگاه‌ های علوم پزشکی با شاخص‌ های جدید خبر داد و گفت: شاخص‌ هایی همچون اثربخشی و پاسخگویی اجتماعی به مجموعه شاخص‌ ها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر در گفتگو بادکتر غلامرضا حسن زاده وی افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی (نصر) انجام می‌گیرد.

وی افزود: متولی اصلی رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت است. این رتبه‌بندی بر اساس ادغام شاخص‌های آموزش، پژوهش و نظام سلامت طراحی شده است و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به تغییرات شاخص‌های رتبه‌بندی گفت: شاخص‌های گذشته صرفاً آموزشی بود و در یک دوره‌ای نیز شاخص‌های آموزش، پژوهش و دانشجویی مدنظر قرار گرفت اما اکنون با تغییر شاخص‌ها، رتبه‌بندی به صورت جامع اجرایی می‌شود.

حسن زاده اظهار داشت: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاخص‌های متعدد در حوزه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، اثر بخشی دانشگاه، پاسخگویی دانشگاه به جامعه، برنامه ریزی شده و رتبه‌بندی بر این اساس انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن