شاخص های ارزیابی انجمن‌ های علمی دانشجویی بازنگری و تصویب شد

دبیر کمیسیون انجمن‌ های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساسنامه انجمن‌ های علمی با اخد نظر از این انجمن‌ ها بازنگری و تصویب شد و شاخص‌ های ارزیابی انجمن‌ های علمی از اول سال آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی ایرانمنش در نشست انجمن‌های علمی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، افزود: گام‌هایی در زمینه ارزیابی شاخص‌های رتبه‌بندی انجمن‌های علمی برداشته شد، برای این منظور از نظرات همه انجمن‌های علمی بهره گرفتیم.

شاخص‌های جدید و اصلاح شده ارزیابی انجمن‌های علمی

وی ادامه داد: در این تعاملات شاخص‌های ارزیابی تعیین شد و به تصویب وزارت علوم رسید؛ شاخص‌های جدید و اصلاح شده ارزیابی انجمن‌های علمی از اوایل سال آینده اجرا خواهد شد.

ایرانمنش درباره شاخص‌های جدید و اصلاح شده انجمن‌های علمی بیان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی توانمندی‌های علمی است که ۵۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده است. این شاخص شامل حضور انجمن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، برنامه مصوب سالانه و درصد فزونی اعضای حقیقی انجمن می‌شود.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران ترویج علم و ایفای نقش مرجعیت با ۹۰۰ امتیاز را از دیگر شاخص‌های ارزیابی انجمن‌های علمی نام برد و یادآور شد: این شاخص مواردی چون مجلات علمی با مجوز وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، نمایه‌سازی مجلات، تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان و استانداردسازی را در بر می‌گیرد.

وی تعاملات بین المللی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی این نهادها عنوان کرد و گفت: در شاخص تعاملات بین‌المللی ۹۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است که شامل مواردی مانند دارا بودن پایگاه اینترنتی فول انگلیسی یا سایر زبان‌ها، عضویت در اتحادیه‌های بین المللی و جوایز و مسابقات بین المللی را شامل می‌شود.

رتبه‌بندی انجمن‌های علمی بر اساس شاخص های جدید

ایرانمنش تاکید کرد: بر این اساس انجمن‌های علمی در رتبه‌های A تا F رتبه‌بندی می‌شوند. در رتبه A امتیاز بین ۱۲۰۰ تا ۳۰۰۰ و رتبه B امتیاز بین ۸۰۰ تا ۱۱۹۸ در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی با اشاره اساس‌نامه انجمن‌های علمی گفت: در این اساسنامه مواردی اصلاح شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این اساسنامه همه انتخابات انجمن‌های علمی الکترونیکی شده و این امر بر اساس سامانه‌های وزارت علوم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن