هر آنچه که باید درباره آزمون زبان MSRT بدانید

بررسی اطلاعات جامع و نکات مهمی که در مورد آزمون زبان MSRT باید بدانید

به گزارش ایزی تست، در این بخش به، پاسخ به تمام سؤالات و ابهاماتی که دانشجویان ممکن است درباره آزمون زبان MSRT داشته باشند، می پردازیم.

اطلاعات جامع در مورد آزمون زبان MSRT

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که مایل به شرکت در آزمون زبان MSRT هستند و خود را برای امتحان آن آماده میکنند. پس دانستن این اطلاعات جامع در مورد  آزمون زبان MSRT برای شما مفید خواهد بود:

آزمون زبان MSRT چیست؟

آزمون زبان MSRT مخفف «Ministry of Science, Research and Technology» است که  معادل فارسی آن «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» است. این آزمون در واقع، همان MCHE است که نام آن توسط وزارت علوم تغییر کرده است. سوالات آزمون MSRT شباهت زیادی به آزمون تافل دارد و به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبین، توسط سازمان امور دانشجویان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، برگزار می‌شود،  و در مقایسه با آزمون تافل ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

چگونه می توان در آزمون MSRT ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام در آزمون MSRT کافی است به سایت msrttest.saorg.ir/login.aspx مراجعه کنید و به صورت اینترنتی ثبت نام را انجام دهید.

هزینه آزمون و طریقه پرداخت آن به چه صورت است؟

هزینه‌ آزمون زبان MSRT به مبلغ  . ۱۲۰۰۰۰۰ ریال (صدوبیست هزار تومان) می باشد که پرداخت آن بصورت آنلاین می باشد.

آزمون MSRT چند وقت یک بار برگزار می شود ؟

آزمون MSRT معمولاً هر ۴۵ روز یک بار برگزار می‌‌شود، برای شرکت در این آزمون محدودیتی وجود ندارد و داوطلب هر چند بار که بخواهد، می‌تواند در امتحانات آن شرکت کند.

آیا آزمون زبان MSRT نمره منفی دارد؟

خیر، در آزمون MSRT اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود برای آن سوال نمره داده نمی‌شود.

نتایج آزمون چند روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می‌شود؟

نتایج یک هفته و تا ۱۰ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می‌توانند کارنامه را از پروفایلشان قسمت دریافت کارنامه مشاهده و چاپ کنند.

منابع آزمون MSRT چیست؟

تمامی رفرنس‌های آزمون MSRT، رفرنس‌های آزمون تافل است و می‌توانید هر منبعی که برای آمادگی آزمون تاقل است را مطالعه کنید.

 زمان ورود به محل برگزاری و شروع آزمون چه ساعتی است؟

ساعت ورود از ساعت ۸ صبح تا ۸:۴۵ صبح (بعد از ساعت فوق دربهای ورودی بسته خواهد شد و به هیچ عنوان داوطلبی نمی‌تواند وارد محل برگزاری آزمون شود) شروع آزمون ساعت ۹ صبح است.

مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون چگونه است؟

اصل کارت ملی، کارت ورود به آزمون، دو عدد مداد مشکی نرم، خودکار، پاک کن و تراش، در ضمن آوردن هرگونه لوازم صوتی، تلفن همراه، کیف و جزوه و کتاب ممنوع است.

تعداد سوالات آزمون زبان MSRT و وقت آن چند دقیقه است؟

تعداد ۱۰۰ سوال است. ۳۰ سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام سی‌دی که معمولاً بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه است، ۳۰ سوال گرامر که زمان پاسخگویی آن ۲۰ دقیقه است و ۴۰ سوال درک مطلب که زمان پاسخگویی آن ۵۵ دقیقه است؛ ضمناً دفترچه سوالات در یک مرحله توزیع می‌شود.

در صورت تکمیل ظرفیت شهر انتخابی آیا امکان افزایش ظرفیت وجود دارد؟

خیر، با توجه به اینکه برگزاری MSRT دارای شرایط خاصی (سیستم صوتی) است، توسعه سالن برگزاری آزمون یا افزایش صندلی نیز تابع ضوابط کنتری و کیفی مربوطه است؛ به همین دلیل در صورت تکمیل ظرفیت، امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد و از این رو خواهشمند است از مراجعه حضوری خودداری کنید.

مدت اعتبار آزمون MSRT

آزمون MSRT مانند سایر آزمونهای زبان ( تافل و آیلتس)، تا دو سال اعتبار دارد و در پایان سال دوم، داوطلب می‌بایست مجدداً در آزمون شرکت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن