تعداد قابل توجهی از واحدهای دانشگاه آزاد در آستانه تعطیلی هستند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به دلیل کاهش جذب دانشجویان، تعداد قابل توجهی از واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌ های مختلف در آستانه تعطیلی هستند و به علت زیان دهی باید تعطیل شوند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا در مصاحبه با سید حمیدرضا کاظمی، وی درباره شهریه‌های بالای دانشگاه آزاد و نارضایتی دانشجویان گفت: نگهداری از واحدهای دانشگاهی فاقد دانشجو برای دانشگاه آزاد فقط هزینه به‌ دنبال دارد که این هزینه از طریق افزایش شهریه به دانشجویان تحمیل می‌شود.

حل مشکل زیان دهی دانشگاه آزاد با افزایش شهریه دانشجو!

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم از شهریه‌های بالای دانشگاه آزاد گله‌مند هستند و بهتر است دانشگاه آزاد در این باره مناسب‌تر رفتار کند زیرا پرداخت این شهریه‌ها برای اقشار مختلف مردم سنگین است.

وی افزود: در شرایط کنونی اقتصادی که مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند، بهتر است دانشگاه آزاد در مورد شهریه‌ها دانشجویان خود رفتار مناسب‌تری داشته باشد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این دانشگاه آزاد در توجیه افزایش شهریه‌های دانشجویان بحث توسعه دانشگاه آزاد را مطرح می‌کرد اما در شرایط کنونی با واحدهای زیانده دانشگاهی روبرو هستیم.

در آستانه تعطیلی قرار کردن تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد به علت کاهش جذب دانشجو

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل کاهش پذیرش دانشجویان، تعداد قابل توجهی از واحدهای دانشگاه آزاد در آستانه تعطیلی هستند و باید تعطیل شوند و نگهداری آنها برای دانشگاه آزاد فقط هزینه به دنبال دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد امروز در توجیه افزایش شهریه دانشجویان بحث هزینه بالای نگهداری ساختمان‌های خود را مطرح می‌کند در حالی که اگر دانشگاهی دانشجو ندارد، دلیلی ندارد که ساختمان آن نگهداری شود و بهتر است دانشگاه آزاد برای کم کردن هزینه‌های خود ساختمان‌های دانشگاه‌های تعطیل شده را به فروش برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن