ایجاد مرکز صلاحیت حرفه‌ ای در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ ای طراحی اطلس مشاغل، ایجاد مرکز صلاحیت حرفه‌ ای و سامان‌د هی بانک فارغ‌ التحصیلان را از برنامه های جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد.

به گزارش ایزی تست از دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر خسرویان ضمن ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته، دانشگاه را در حوزه‌های مختلف از لحاظ آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، فرهنگی و دانشجویی، همکاری‌های بین‌المللی و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار داد و اهداف، چشم‌انداز و راهبردهای دانشگاه را تشریح کرد.

کار سیستمی دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه اشتغال با ایجاد اطلس مشاغل

 دکتر خسرویان ضمن تأکید بر ضرورت تدوین سند آمایش گفت: ما باید از اکوسیستم صنعت، اشتغال و نیروی کار درآمدزایی کرده و از طرفی، بانک فارغ‌التحصیلان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: اولین چیزی که دانشگاه باید به آن فکر کند حوزه حکمرانی است، اعم از حکمرانی انرژی، آب، قوانین و مسائلی از این دست. اما مسئله حکمرانی تقلیدی نیست و هر کشوری الگوی خود را دارد. در حوزه اشتغال باید کار سیستمی در کشور انجام دهیم و یک اطلس مشاغل را طراحی کنیم.

وی همچنین افزود: باید به سراغ بخش خصوصی برویم. رؤسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با اتاق بازرگانی و تولیدکنندگان رابطه تنگاتنگی برقرار کنند.

نیاز دانشگاه فنی و حرفه ای به ایجاد مرکزی در حوزه صلاحیت حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص اهمیت مسئله مهارت‌آموزی گفت: اولویت دانشگاه ما گذراندن واحد درسی توسط دانشجویان نیست، بلکه شایستگی مهارتی بیشتر مد نظر ما است و ما در دانشگاه تربیت تکنیسین را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ بنابراین باید برنامه‌هایمان را بر اساس این هدف بزرگ پیش ببریم.

 وی تصریح کرد: ما امروزه به حوزه صلاحیت حرفه‌ای نیاز داریم و باید آن را در اختیار بگیریم. به همین دلیل به مرکز یا معاونت صلاحیت حرفه‌ای نیازمندیم.

 دکتر خسرویان در پایان صحبت‌های خود ضمن تأکید بر اهمیت مسئله اطلاع‌رسانی در راستای جذب حداکثری دانشجو و معرفی دانشگاه به مخاطبان، روابط عمومی‌ها را به ایجاد برقراری ارتباط با رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما ترغیب کرد و گفت: روابط عمومی‌ها باید اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تبیین کنند و ترویج آموزش‌های مهارتی می‌بایست در ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و صدا و سیما در تمامی استان‌ها صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن