دانشکده علوم و فناوری‌ های همگرا و کوانتومی افتتاح می‌شود

دانشکده علوم و فناوری‌ های همگرا و کوانتومی با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشکده علوم و فناوری‌ های همگرا و کوانتومی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح می‌شود.

احمد شیرین‌کلام، رئیس دانشکدگان فناوری همگرا و کوانتومی در نخستین رویداد حل مسئله و همایش ملی علوم و فناوری‌ های همگرا و کوانتوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: این رویداد بر اساس سند تحول دانشگاه برگرفته از بیانیه گام دوم آغاز به‌کار کرده است و دانشکده‌های موضوعی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اولین دانشکده موضوعی، دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی است، اظهار کرد: دانشکده‌های موضوعی ماموریت‌گرا هستند و هدفشان حل مسئله و چالش‌های اساسی سازمان‌ها و ارگان‌ها است.

شیرین‌کلام با بیان اینکه موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی یکی از سازمان‌های موثر است، عنوان کرد: این سازمان مسائل و چالش‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد تا به‌منصه ظهور برسانیم و محققان به آن بپردازند.

رئیس دانشکدگان فناوری همگرا و کوانتومی ادامه داد: اساتیدی قابل و برجسته داریم که نه فقط بر مبنای آموزش و پژوهش، بلکه بر مبنای فرهنگ و فناوری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۱۲ رشته گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم که هم‌اکنون ۱۸۰۰ دانشجو در حال تحصیل هستند.

راه اندازی اولین مدرسه مهارتی علوم همگرا

رئیس دانشکدگان فناوری همگرا و کوانتومی با اشاره به ماموریت دانشکده‌های موضوعی، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی، برنامه علمی در قالب نظام پایش و شناسایی مسئله‌هاست، دوم، مدارس عالی مهارت است که اولین مدرسه مهارتی علوم همگرا به‌زودی افتتاح می‌شود. سوم، سرای نوآوری است که یکی از ارکان‌های ویژه به شمار می‌آید. تیم‌های استارت‌آپی و دانشجویی در قالب انجمن‌ها نیز از ماموریت‌های دانشکده‌های موضوعی است.

پوررستم: دانشکده‌های موضوعی باید مسئله‌محور برای رسیدن به مرجعیت علمی جهانی حرکت کنند

توحید پوررستم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ مرکزی هم در ادامه نشست با اشاره به بیانیه گام دوم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین موسسات آموزش عالی اولین دانشگاهی است که به سند تحول رسیده است.

وی با بیان اینکه انتخاب اول داوطلبان کنکور در ۱۴۰۴، باید دانشگاه آزاد اسلامی باشد، عنوان کرد: برای رسیدن به این موضوع چیزی باقی نمانده است و دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند تحول باید به سمت مسئله‌محوری حرکت کند.

پوررستم با بیان اینکه حاصل سند تحول از برنامه‌های علمی شروع شده است، تصریح کرد: سزاواری کشور در برهه علم و فرهنگ است که دانشکده‌های موضوعی به دنبال آن هستند و امروز برای رسیدن به مرجعیت علمی جهانی به آن نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن