تجهیز حوزه های برگزاری کنکور ۱۴۰۲ به راکت‌ های سیگنال یاب تقلب

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور از به‌ کارگیری سیستم و راکت‌ های سیگنال یاب در جلسه برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ خبر داد که بر اساس آن امکان به‌ کارگیری تجهیزات الکترونیکی ممنوعه در این آزمون برای تقلب را مختل و بی‌ اثر می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست مسؤولان سازمان سنجش آموزش کشور با نمایندگان تام‌ الاختیار و حفاظت آزمون حوزه‌های برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به صورت وبیناری امروز برگزار شد، محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور در این نشست از تشکیل دو ستاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری از ابتدای سال و رصد و پیگیری امور اجرایی، حفاظتی، روند برگزاری آزمون و اجرای دستورالعمل های حفاظتی توسط این ستادها خبر داد.

راکت های سیگنال یاب کنکور سراسری ۱۴۰۲،برای بی اثر کردن تقلب

وی از برگزاری نشست‌های متعدد مسؤولین سازمان سنجش با عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون در همه استان‌ها و ارایه آموزش‌های لازم به تمام دست‌اندرکاران نیز گفت و تاکید کرد که رصد فضای مجازی با دقت و هوشیاری بالای نهادهای امنیتی و انتظامی در حال اجرا است چراکه یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای ورود شایستگان علمی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

حاجیلو از رصد اقدامات شبکه‌های کلاهبردار مدعی تقلب در فضای مجازی توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز خبر داد و از داوطلبان و خانواده‌های آنها خواست فریب افراد کلاهبردار و شبکه‌های متخلف مدعی تقلب در فضای مجازی را نخورند و توجه داشته باشند حتی عضویت در این شبکه‌ها نیز مشکلاتی برای داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که سازمان سنجش آموزش کشور در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری به‌طور قاطع با هرگونه تخلف مطابق قوانین برخورد می‌کند و از به‌کارگیری سیستم و راکت‌های سیگنال یاب در جلسه برگزاری آزمون سراسری خبر داد که بر اساس آن امکان به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی ممنوعه در این آزمون را مختل و بی‌اثر می‌کند.

براساس این گزارش،  آزمون سراسری در صبح و عصر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و در این آزمون تأثیر سوابق تحصیلی که بر مبنای نمرات دروس سال دوازدهم نظام ۳-۳-۶ خواهد بود، ۴۰ درصد به صورت قطعی است و دروس عمومی در این بخش مؤثر خواهد بود و ۶۰ درصد نیز آزمون تأثیر قطعی خواهد داشت که از دروس اختصاصی است.

در نوبت دی ماه ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب و در نوبت تیرماه یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در آزمون سراسری نام‌نویسی کرده‌اند، بیشترین متقاضی در گروه آزمایشی علوم تجربی است که حدود ۴۸۵ هزار داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن