کنکوری‌ها! روزهای پایانی و نزدیک کنکور را دست کم نگیرید

تنها چند روز تا کنکور باقی مانده و به عقیده مشاوران داوطلبان کنکور نباید این روزهای پایانی را دست کم بگیرند و برای این زمان اندک نزدیک کنکور نیز برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ششم و هفتم اردیبهشت ماه برای برخی جوانان کشورمان و خانواده‌هایشان بسیار مهم است چرا که نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در این روزها برگزار می‌شود.

به عقیده کارشناسان، هفته پایانی باقیمانده تا کنکور از حساس‌ترین روزهایی است که داوطلبان نباید این روزها را دست کم بگیرند زیرا می‌توان از این روزهای پایانی به عنوان روزهای طلایی استفاده بهینه کرد و با برنامه ریزی صحیح به مرور درس‌ها و بازسازی بدنی پرداخت.

البته کمی استرس در این روزهای پایانی طبیعی است اما می‌توان این استرس را با ورزش و انجام کارهای روحیه بخش کاهش داد.

نکاتی خطاب به داوطلبان در روزهای پایانی نزدیک به کنکور

برخی از داوطلبان هم تصور می‌کنند باید در روزهای پایانی، بیش‌تر درس بخوانند تا آمادگی‌شان بیش‌تر شود؛ غافل از این‌که این کار، تنها سبب ایجاد خستگی ذهنی شده وعدم یادآوری مطالب را در جلسه امتحان می‌شود، بنابراین درس بخوانید و اتفاقا به مرور درس‌ها و تست زنی بپردازید؛ اما بدون فشار و با آرامش.

مشاوران آموزشی معتقدند که بهتر است در این روزهای پایانی کتاب‌های درسی را ورق بزنید و مرور کنید.

البته مرور فرمول‌های مهم و نکته‌های ویژه و نیز زدن تست‌های مهمی که در گذشته، آن‌ها را درست پاسخ نداده‌اید، مهم است همچنین اگر خلاصه‌ای از درس‌های اختصاصی دارید، آن‌ها را مرور کرده تا نکته‌ها را دوباره در ذهن‌تان تازه کنید.

اما این را بدانید که در روزهای پایانی کنکور، آن چه بیش از درس‌ خواندن اهمیت دارد، آمادگی جسم و ذهن شماست، پس به خواب، ورزش و تغذیه خود بیشتر اهمیت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن