تغییر شیوه نظارت بر روند تشکیل کلاسهای دانشگاه تهران
معاون آموزشی دانشگاه تهران خبر داد
معاون آموزشی دانشگاه تهران از تغییر شیوه نظارت بر روند تشکیل کلاسها در دانشگاه تهران از مهر ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: نرمافزاری را با هدف پایش وضعیت تشکیل کلاسهای درس در سامانه گلستان آماده کردهایم که تستهای اولیه لازم از عملکرد آن صورت گرفت که امیدواریم کنترل کلاسها از مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت سیستمی انجام گیرد.
سامانه سپاری فعالیت ها در حوزه آموزش
به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمرهای در دهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزاری شد تاکید کرد: سامانه سپاری فعالیتها در حوزه آموزش باعث میشود که سیستم چابکتر و سریعتر پیش برود و مشکلات آموزشی دانشجویان مستقیمتر و سریعتر حل شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با برشمردن سامانههای آموزشی فعال در دانشگاه تهران، اظهار کرد: “سامانه پاد” مرتبط با ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تا نیمه تابستان راهاندازی میشود و به این ترتیب فرآیند ارتقای اعضای هیات علمی نیز سامانهسپاری میشود.
آموزش پژوهش محور
دکتر کمرهای در تشریح اهمیت آموزش، خاطرنشان کرد: هیچ کاری بدون آموزش انجام نمیشود. پژوهشگر خوب باید اول آموزشدیده خوبی باشد. آموزش هدفمند، پژوهش مبتنی بر آموزش و آموزش پژوهشمحور از کلیدواژههای آموزش موفق در دانشگاه است.
وی با تاکید بر اینکه از منظرهای محتوایی، شکلی و همچنین ارتباط با جامعه و صنعت نیازمند تحول در آموزش هستیم، به مسئولیتپذیری اجتماعی مورد توجه در شعار دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه نیاز به تربیت دانشجویانی داریم که برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند، باید دانشجویانی نیز تربیت کنیم که در زمینه شکافتن مرزهای علمی نقشآفرین باشند.
تعامل دانشجویان و اساتید با صنعت
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه وزارت علوم برای آموزش مهارتی، کاربردی و حرفهای از تشکیل شورای سیاستگذاری تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه تهران خبر داد و تاکید کرد: تعامل و رفتوآمد دانشجویان و اساتید با صنعت و محیط واقعی کسبوکار باعث میشود نیازهای صنعت و جامعه را بهتر بشناسیم و دانشجویان به سمت حل آنها هدایت شوند. همچنین تا ۱۵ واحد درسی هر از یک رشتهها میتواند به صورت واحد کارورزی اجرا شود.
تعریف دوره های نیازمحور و برنامه محور
وی به اقدامات دانشگاه تهران برای بازنگری برنامههای درسی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بخواهیم موفق باشیم باید برنامههایمان بهروز باشد چون بر اساس برنامههای درسی ۱۵ تا ۲۰ سال قبل نمیتوانیم نوآوری داشته باشیم. یکی از محورهای تحول، تعریف دورههای نیازمحور و برنامهمحور حرکت کردن است.
انجام ارزیابی درونی واحدهای دانشگاهی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران،دکتر کمرهای در بخش دیگر سخنانش از انجام ارزیابی درونی واحدهای دانشگاهی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: ارزیابی درونی به منظور ارزیابی برای بهبود انجام میگیرد و نه به قصد مچگیری.
معاون دانشگاه تهران در پایان با اعلام اینکه اعطای پایههای تشویقی بر اساس سرآمدی آموزشی از سال ۱۴۰۲ قابل اجرا است، اعلام کرد: پیشنویس آییننامه سرآمدی آموزشی را تدوین کردهایم و این آییننامه در جلسه بعدی هیات امنای دانشگاه تهران که به زودی برگزار میشود، مورد بررسی قرار خواهد کرد.