اعلام تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه ۱۱۷ نفر در ۲۳ رشته در بیست و هفتمین و بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند، گفت: بر اساس مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان ۱۵ نفر اول هر رشته در رشته مرتبط بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی صدر در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان دو دوره المپیادهای علمی دانشجویی که در محل دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه این المپیاد بر اساس اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۷۵ برای اولین بار با ۶ رشته آغاز شد و تا سال آینده با اضافه شدن رشته مهندسی فناوری نانو به ۲۴ رشته می‌رسد، گفت: این المپیاد با دو روش؛ یعنی استفاده از آزمون کارشناسی ارشد یا متمرکز و یک روش غیرمتمرکز در مرحله اول برگزیدگان را انتخاب می‌کند. در روش متمرکز ۱۵ برگزیده اول آزمون کارشناسی در ۲۳ رشته آزمون به مرحله نهایی المپیاد راه می‌یابند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: روش دیگر روش غیرمتمرکز است که دانشجویان ممتاز مناطق ۱۰گانه کشور معرفی می‌شوند و با هم در آزمون به شکل غیرمتمرکز رقابت می‌کنند و از بین آنها افراد شاخص به مرحله نهایی راه می‌یابند و در رقابتی مانند کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: این آزمون امسال هم اواخر تیر برگزار می‌شود و به طور کلی ۲۹ درصد افراد که در مرحله اول شرکت می‌کنند به مرحله بعد راه می‌یابند. شرکت کنندگان در سال ۱۴۰۱ در مجموع هزار و ۲۹۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ هزار و ۳۲۳ نفر در مرحله نهایی بودند و ۱۱۷ نفر برنده این ماراتن علمی شدند.

صدر افزود: امروز مدال‌های طلا، نقره و برنز این المپیاد را به خانه می‌برند. همچنین دانشگاه صنعتی شریف با تعداد ۲۸ مدال رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲۰ مدال دوم رتبه دوم و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۸ مدال رتبه سوم را دارند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش، با بیان اینکه برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی حمایت‌هایی دریافت می‌کنند؛ ، گفت: از جمله بر اساس مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان ۱۵ نفر اول هر رشته در شته مرتبط بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند و بنیاد ملی نخبگان هم حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن