آشنایی با کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه و نحو دریافت آن

کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه چیست و دانشجویان چگونه می توانند  آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کد صحت مدرک تحصیلی در واقع نمایانگر، رسمی و معتبر بودن مدارک است که افراد برای اخذ آن می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

کد صحت مدرک دانشگاه چیست؟

در پاسخ به این سوال که کد صحت مدرک دانشگاه چیست، باید گفت داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در خارج از کشور برای ارائه مدارک خود به مراکز آموزشی خارجی می‌بایست آن‌ها را به صورت رسمی و معتبر ترجمه کنند. برای ترجمه مدارک، اخذ گواهینامه اصلی و دریافت کد صحت ضروری و الزامی خواهد بود.

کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه در واقع رسمی و معتبر بودن مدارک را ثابت کرده و نمایانگر این است، که گواهینامه هیچ مشکلی برای ترجمه ندارد. نحوه دریافت کد مربوطه برای دانشجویان وزارت علوم به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی در دسترس بوده و دانشجویان وزارت بهداشت باید مراحل متفاوتی را برای دریافت آن طی کنند.

متقاضیان برای دریافت کد صحت مدرک تحصیلی و سپس ترجمه مدارک باید وارد سامانه سجاد وزارت علوم شده و در آن سایت حساب کاربری ایجاد کنند. با توجه به آنلاین بودن مراحل دریافت کد صحت مدرک تحصیلی افراد امکان استعلام وضعیت درخواست خود را در مراحل مختلف نیز داشته و در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانند با پشتیبانی تماس برقرار کنند.

شرایط دریافت کد صحت مدرک

پس از بررسی نحوه دریافت و استعلام این کد لازم به ذکر است که شرایط دریافت کد صحت مدرک دانشگاه به طور کلی شامل برخی موارد مربوط به مدرک تحصیلی می‌شود و پیچیدگی خاصی نخواهد داشت. تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه پس از دریافت اصل مدارک خود اجازه دریافت تاییدیه یا همان کد صحت را دارند که در ادامه لیست شرایط مورد نیاز آورده شده است:

  • فارغ التحصیلی از دانشگاه
  • دریافت اصل مدرک و ریز نمرات
  • طی کردن مراحل آزادسازی مدرک توسط دانشجویان روزانه
  • ایجاد حساب کاربری در سامانه سجاد
  • افراد لازم است بدانند که برای اخذ کد صحت مدرک تحصیلی دانشگاه نیاز به ارائه اصل مدارک همراه با ریز نمرات می‌باشد و دانشجویان روزانه که از تحصیل رایگان بهره‌مند شده‌اند، برای دریافت اصل مدرک باید مراحل آزادسازی آن را طی کنند.

از روش‌های آزادسازی می‌توان به پرداخت هزینه واحدهای گذرانده شده، اشاره کرد که سریع و آسان خواهد بود. افراد همچنین می‌توانند از روش‌های ارائه نامه‌ عدم کاریابی یا آزادسازی از طریق سابقه بیمه استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن