ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت‌نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

به گزارش ایزی تست، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان در هر سال تحصیلی اقدام به پرداخت ۵ نوع وام دانشجویی از جمله وام شهریه، مسکن متاهلی، وام ضروری، وام تحصیلی و وام ویژه دکتری می‌کند که در نیمسال اول تحصیلی سال جاری تمامی وام‌های اعلام شده به دانشجویان متقاضی اختصاص داده شد و تنها وام شهریه است که پرداخت آن با موانعی مواجه شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در این باره اظهار داشت: ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت‌نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

وی افزود: وام شهریه به دانشجو داده نمی‌شود و فقط به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

گنجی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای وام شهریه پیش‌بینی شده و مشکلی در پرداخت وام شهریه نداریم.

وام شهریه به کدام یک از دانشجویان متقاضی اختصاص داده می‌شود؟

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام شهریه در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ویژه دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربری، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در هر نیم‌سال تحصیلی پرداخت می‌شود.

سقف پرداخت وام‌های شهریه از ۷ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان است که برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که دانشجویان متقاضی باید علاوه بر تایید دانشگاه‌ها تعهدنامه دانشجویی نیز برای دریافت وام ارئه دهند.

در جدیدترین اظهار مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور هنوز بودجه‌ای را برای وام شهریه تعیین نکرده است، سال ۱۴۰۲ که تمام شد، اگر برای سال آینده این بودجه را در قانون بیاورند وام به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: هنوز جدول‌ها به دست ما نرسیده است تا بتوانیم این موضوع را اعلام کنیم، اگر بودجه لازم به ما تعلق بگیرد، جدول حدودی را نداریم اما اگر بودجه تعلق نگیرد این وام به دانشجویان پرداخت نمی‌شود.

در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳  مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ثبت‌نام وام دانشجویان شهریه‌پرداز از اول اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه در سامانه خدمات رفاه دانشجویان ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: سامانه خدمات رفاه دانشجویان وزارت علوم به نشانی refah.swf.ir به روز است و تمام خدماتی که قبلاً به صورت دستی انجام می‌شد، با این سیستم به صورت یکپارچه انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن