ثبت‌نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمره از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت

زمان ثبت نام برای ترمیم نمره کنکور اعلام شد. داوطلبان کنکور برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ از اول تا دهم اردیبهشت باید به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید در امتحانات نهایی که از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، شرکت کنند.

سال ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور سهم ۵۰ درصدی و سوابق تحصیلی نیز سهم ۵۰ درصدی دارد که به‌تدریج تا سال ۱۴۰۶، سهم سوابق تحصیلی نسبت به کنکور افزایش می‌یابد و به ۶۰ درصد می‌رسد.

داوطلبان کنکور امکان ترمیم نمره و ایجاد سوابق تحصیلی را دارند.

ثبت‌نام متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.

متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۴۰۳ از یکم تا دهم اردیبهشت ماه با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

چه افرادی برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند؟

۱. دانش‌آموزان پایه یازدهم که تغییر رشته داده‌اند باید نسبت به ایجاد سابقه در دروس موثر باقیمانده از پایه دهم (رشته در حال تحصیل) اقدام کنند.

۲. دانش‌آموزان پایه دوازدهم در صورت انتخاب گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود می‌توانند در دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم آن گروه آزمایشی ایجاد سابقه کنند.

۳. در صورت تداخل زمانی آزمون درس انتخابی برای ایجاد سابقه تحصیلی با آزمون درس رشته تحصیلی، متقاضی باید در آزمون درس انتخابی در خردادماه و آزمون درس رشته تحصیلی خود در شهریور ماه شرکت کنند (وضعیت این درس در خرداد ماه به عنوان غیبت موجه ثبت می‌شود).

۴. دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد که در آزمون دروس نهایی نوبت دی و شهریور ماه شرکت کرده‌اند به شرط کسب حدنصاب قبولی در نوبت‌های مذکور باید در خرداد ماه صرفاً در آزمون ایجاد سابقه آن دروس شرکت کنند.

۵. دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پایه‌های دهم (صرفاً دروس نهایی پایه دهم)، یازدهم (دروس نهایی پایه دهم و یازدهم) و دوازدهم (دروس نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم) می‌توانند در یک گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی غیراصلی مورد تقاضا برای ایجاد سابقه تحصیلی شرکت کنند.

۶. تمام فارغ‌التحصیلان شاخه نظری دیپلم تا قبل از ۱۳۸۴ و پیش دانشگاهی قبل از سال ۱۳۹۱.

۷. دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلانی که سوابق تحصیلی آن‌ها منقضی شده است.

۸. فارغ‌التحصیلان شاخه نظری داوطلب شرکت در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن