حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی اعلام شد

دانشجویان برای بورسیه در دانشگاه‌های کشورهای دیگر حداقل معدل لازم را باید کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشگاه‌های خارج از کشور هرساله دانشجویان بسیاری را در مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرش می‌کنند. این داوطلبان بسته به شرایط هر دانشگاه و کشوری موظف به تهیه مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی در این دانشگاه‌ها هستند.

یکی از شرایط لازم برای بورسیه، داشتن حداقل معدل لازم و ارائه ریز نمرات مقطع قبلی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر است. هر دانشگاه در خارج از کشور با توجه به سطح کیفیت آموزشی و پیشرفت‌های علمی در رتبه متفاوتی قرار گرفته و متقاضیان بسته به سطح علمی هر دانشگاه می‌توانند معدل لازم را کسب کرده و برای بورسیه شدن در دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کنند.

همچنین، مقطع تحصیلی و رشته مورد علاقه داوطلب نیز در ارائه حداقل معدل فرد تاثیر بسزایی دارد؛ به این صورت که برای ورود به مقطع کارشناسی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی متقاضی بسته به هر دانشگاهی متفاوت است اما به طور معمول معدل داوطلبان باید بالای ۱۸باشد، که همان طور که گفته شده این حداقل باتوجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید حداقل معدل بالای ۱۵ را کسب کنند؛ که با توجه به نوع کشور و دانشگاه این حداقل معدل متغیر بوده و داوطلب باید برای تحصیل در این مقطع و دانشگاه مورد نظر تمام تلاش خود را برای کسب این معدل انجام دهد؛ به عنوان مثال در کشوری مثل آلمان حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی بالای ۱۷ است.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور برای اطلاع از حداقل معدل لازم برای تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانند به سایت دانشگاه موردنظر خود مراجعه کرده و از تمامی شرایط از جمله حداقل معدل لازم برای تحصیل در این دانشگاه‌ها مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن