نکات مهی که ترم‌ اولی‌ ها باید در ورود به دانشگاه بدانند

دانشجویان سال اول با بسیاری از موارد، مانند تطبیق با سختگیری تحصیلی دانشگاه، استرس مالی، و مبارزه با سندرم خیانتکار (احساس ناآماده بودن و سزاوار موفقیت شما) مواجهند؛ بنابراین سال اول دانشگاه از سال‌های مهم و حیاتی محسوب می‌شود و نکات مهی وجود دارد که ترم‌ اولی‌ ها باید در ورود به دانشگاه در مورد آنها بدانند.

به گزارش خبرگزاری آنا، از ورود دانشجویان ترم اولی به دانشگاه بیش از یک ماه می‌گذرد و این نودانشجویان نیاز دارند که برای آشنایی با فضای دانشگاه موارد را مدنظر داشته باشند.

مواردی که دانشجویان جدید الورود به دانشگاه باید بدانند

دانشجویان به اصطلاح صفرکیلومتر در ابتدای ورود خود به دانشگاه سردرگم هستند؛ بنابراین ضروری است که در ابتدا به نکات خاصی توجه کنند و در بدو ورود خود به آن‌ها پایبند باشند و به اعتقاد برخی از دانشجویان، دانشگاه نیز مانند گوشی دارای تنظیمات اولیه‌ای است که باید به‌محض ورود دستخوش تغییرات شود.

دانشجویان جدید باید برای آشنایی با تنظیمات اولیه دانشگاه، خود را به یک تور دعوت کنند و مکان‌های مختلف دانشگاه مانند معاونت‌های آموزشی و فرهنگی، کتابخانه، سلف، بیمارستان‌های متصل به دانشگاه و دانشکده‌ها را بازدید کنند.

آشنایی با دانشگاه برای ترم اولی ها

خبرگزاری خوابگاه دختران، رسانه دانشگاه است.

تشکل‌ها و انجمن‌های دانشگاه ها، عموما در روز ثبت نام در غرفه‌های مختلف حضور داشتند و معمولا یک نقشه جامع از ساختار تشکیلاتی دانشگاه به دانشجویان ارائه داده اند، نودانشجویان از طریق این نقشه به‌راحتی می‌توانند با تمام بخش‌های مختلف دانشگاه آشنا شوند.

بخش های مختلف تشکیل دهنده دانشگاه

تشکل‌ها و انجمن‌های دانشگاه می‌تواند برای دانشجویان مفید واقع شود. برای مثال کانون زبان برای کسانی که مشتاق یادگیری هستند، بسیار سازنده محسوب می‌شود. دانشگاه از چندین بخش از جمله سیستم اداری دانشگاه، انجمن‌ها و سیستم دانشجویی تشکیل شده است که خود سیستم دانشجویی متشکل از کانون‌ها و تشکل‌ها است، حال دانشجویان بایستی تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاه را به‌صورت فراحوزه‌ای بشناسند تا در موارد مختلف علمی و کاربردی از آن استفاده کنند.

دانشجویان قدیمی توصیه می‌کنند که از آنجایی‌که نودانشجویان، وارد یک اشل گسترده‌تری از جامعه می‌شوند، باید مراقب ارتباط خود با هم‌کلاسی‌هایشان باشند.

بنابر گزارش کهنه دانشجویان، ترم اول دانشگاه، ترم دیدن و شنیدن است، بنابراین دانشجویان باید در ترم اول اطلاعات را گردآوری کنند تا در ترم‌های آتی از آن استفاده کنند. دانشجویان باید رفتار، منش و ارتباطات خود را با یکدیگر چک کنند.

نکان مهمی که ترم اولی ها در مورد خوابگاه دانشجویی باید بدانند

چک کردن کمبودهای خوابگاه ضرورت دارد

ارتباطاتی که قرار است در دانشگاه ایجاد شود، ارتباطات گسترده‌ای است و اینکه چند نفر از آن‌ها وارد حلقه میانی شما شوند، بستگی به خودتان دارد. دانشجویان در ترم اول باید یک مقدار ریلکس پیش بروند تا تصمیمات خوبی بگیرند.

نکته بعدی درباره دانشجویان خوابگاهی است، آن‌ها باید وضعیت خوابگاه‌ها را از لحاظ امنیت و امکانات در چند روز اول بررسی کنند. چک کردن کمبودهای خوابگاه‌ها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

دانشجویان نباید به نمره قبولی بسنده کنند

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان جدید باید به آن توجه کنند فرصت‌های کاری است، در این زمینه دانشجویان باید با اساتید مصاحبه‌های اطلاعاتی انجام دهند و به دنبال فرصت‌های کاری تابستانی باشند و آن‌ها باید به یک باشگاه یا سازمان بپیوندند و بسنده کردن به نمره قبولی کار درستی نیست و بایستی برای آخر هفته خود یک روال ایجاد کنند.

ایجاد ارتباطات معنادار با اساتید در ابتدای کار آکادمیک برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای دانشجویان بسیار مهم است و انجام این گفتگوهای عمدی در آغاز راه کلیدی برای ایجاد ارتباطات معنادار است. اساتید خوب فقط جلوی کلاس نمی‌ایستند و دوره‌ها را تدریس نمی‌کنند، بلکه آن‌ها دانشجویان را تشویق به انجام تحقیقات اصلی، تحصیل در خارج از کشور و درخواست برای تحصیلات تکمیلی می‌کنند.

همچنین دانشجویان باید بدانند که فقط قرار نیست در دانشگاه درس بخوانند و به‌صورت تک‌بعدی رفتار کنند. آن‌ها باید چندین فعالیت را با یکدیگر پیش ببرند تا بتوانند بعد از فارغ‌التحصیل شدن از آن به‌خوبی بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن