هرچه پولدارتر، تحصیل در دانشگاه‌ بهتر

بررسی‌ های جدید آمریکایی‌ ها نشان می‌ دهد که احتمال حضور فرزندان خانواده‌ های ثروتمند در دانشگاه‌ های برتر، دو برابر بیشتر از سایر داوطلبان است. و بین پول و تحصیل در دانشگاه های برتر آمریکا رابطه مستقیمی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد که احتمال حضور در دانشگاه‌های برتر، در بین فرزندان خانواده‌هایی که در یک درصد برتر از نظر مالی قرار دارند، بیش از دو برابر، بیشتر از خانواده‌های طبقه متوسط است.

تفاوت فاحش شیب پذیرش بر اساس در آمد بین دانشگاه های خصوصی و دولتی آمریکا

این تحقیق توسط “Opportunity Insights” گروهی از محققان هاروارد و تحلیلگران سیاسی انجام شد که نابرابری اجتماعی را مطالعه می کنند.

محققان در این مطالعه، هشت دانشگاه آیوی لیگ، علاوه بر دانشگاه‌های استنفورد، MIT، دوک و دانشگاه شیکاگو را مورد بررسی قرار دادند.

آیوی لیگ یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است. این گروه متشکل از ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی است.

محققان در این مطالعه از فرم‌های مالیاتی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ میلادی و نمرات آزمون‌های ورود به دانشگاه از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ میلادی استفاده کردند.

در این مطالعه آمده است: تفاوت فاحش در شیب پذیرش بر اساس درآمد والدین بین مؤسسات دولتی و خصوصی منتخب نشان می‌دهد که کالج‌های خصوصی منتخب ممکن است ظرفیت تغییر ترکیب بدنه دانشجویی خود را با تغییر شیوه‌های پذیرش انجام داده باشند.

حضور در موسسات برتر مساوی است با شانس بیشتر رسیدن به افراد با ۱ درصد در آمد بالا در آمریکا

این مطالعه نشان داد که حضور در یکی از موسسات آموزشی برتر اثرات طولانی‌ مدت برای داوطلبان دارد. به عنوان مثال افزایش شانس آنها برای رسیدن به افراد با ۱درصد درآمد بالا، تقریباً دو برابر شدن احتمال حضور در یک دانشگاه برتر و سه برابر شدن شانس آنها برای استخدام در یک شرکت معتبر.

این مطالعه ۱ درصد درآمد برتر را به عنوان درآمدی با مبلغی بیش از ۶۱۱ هزار دلار تعریف کرد.

از آنجایی که شغل‌های مدیریتی در ایالات متحده توسط فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر اداره می‌شود، محققان ادعا می‌کنند که مدارس می‌توانند با تغییر سیاست‌های پذیرش، طیف رهبران آینده کشور را متنوع کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن