پیشنهاد جدید کمیسیون آموزش مجلس برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تصویب ۵ پیشنهاد کارآمد این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدرضا احمدی، نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیم‌گیری برای بازنگری در این مصوبه اظهار کرد: به همراه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل دادیم و مواردی که در موردشان اختلاف‌نظر داشتیم ازجمله در رابطه با تراز و تأثیر قطعی معدل را در آن جلسه بیان کردیم.

تاثیر مثبت معدل بجای تاثیر قطعی معدل در کنکور

احمدی با اشاره به اینکه با تأثیر قطعی معدل موافق نیستیم و موافق تأثیر مثبت معدل هستیم، ادامه داد: اگر تراز داوطلبی محفوظ بماند چنانچه ترازش کمتر از سال قبل شود باید ترمیم معدل و یا اقدام‌های دیگری را انجام دهند که دست مافیای کنکور را بیشتر باز می‌کند. همچنین این مصوبه انگیزه داوطلبان را برای شرکت مجدد در آزمون برای ورود به دانشگاه را کم می‌کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که تأثیر قطعی معدل زمانی باید اعمال شود که زیرساخت‌های تمام مدارس کشور هم‌تراز باشد زیرا دانش‌آموزانی که در حاشیه شهر درس می‌خوانند با دانش‌آموزانی که در مرکز شهر تحصیل می‌کنند هم از نظر اقتصاد شخصی و هم از جهت امکانات آموزشی با یکدیگر تفاوت دارند.

احمدی افزود: همچنین در مورد ترمیم معدل و بسیاری از مسائل دیگر مشکلاتی وجود دارد و این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب جدی به روح و روان دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها وارد کرده است.

نماینده مردم رشت با تأکید به اراده شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح ایرادات مصوبه یاد شده ادامه داد: با توجه به خروجی اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور تحلیل نشست کمیسیون این بود که مصوبه یاد شده با توجه به نبود زیرساخت‌ها، خروجی مناسبی نداشته است.

کاهش تاثیر معدل پایه های دهم تا دوازدهم در کنکور ۱۴۰۵

احمدی گفت: با توجه به پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه نظر کمیسیون آموزش در این خصوص، مقرر شد اعضای کمیسیون آموزش نظر مشورتی و تخصصی خود را در مورد این مصوبه اعلام کنند و پیشنهاد کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند بند مبنی بر تأثیر معدل برای پایه دوازدهم از سال ۱۴۰۵ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یابد، معدل در پایه یازدهم اثر مثبت و در پایه دهم هرچند که آزمون‌های نهایی دارد بدون تأثیر باشد، همچنین در نشست امروز قرار شد فرصت ترمیم معدل، حداقل دو بار برای کنکور سال ۱۴۰۴ و در سال‌های بعد آن نیز ترتیب اثر داده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن