صدور مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار

دومین پردیس علم و فناوری کشور

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از صدور مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در این دانشگاه از سوی شورای گسترش وزارت علوم خبر داد.

به گزارش ایزی تست ،به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، محمدعلی زنگنه اسدی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پردیس علم و فناوری سبزوار را به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی در کشور راه‌اندازی می‌کند.

محل ساخت پردیس علم و فناوری سبزوار

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه مجوز تخصیص ۵۰ هکتار از اراضی دانشگاه برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است، افزود: قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکت‌های فناوری را به نیروی انسانی توانمند دانشگاه تسهیل می‌کند.

زنگنه اسدی گفت: از طرفی، پارک علم و فناوری خراسان دارای تجربه و ظرفیت ارزشمندی در تجاری سازی ایده‌های فناورانه می‌باشد که کمک بسیار خوبی برای شرکت‌ها خواهد بود.

بودجه تخصیص یافته این پروژه

اسدی زنگنه اظهار داشت:  با حمایت پارک علم و فناوری خراسان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اختصاص یافته است و همچنین ظرفیت استفاده از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ فراهم شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین با پیگیری‌های پارک علم و فناوری خراسان و حمایت فرمانداری شهرستان، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل تملک دارایی‌های استانداری به راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار اختصاص یافته است.

زنگنه اسدی با اشاره به اینکه راه اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار، تحول خوبی را برای افزایش اشتغال دانش پایه را در منطقه غرب خراسان ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: مجموعه مدیریتی شهرستان از جمله نمایندگان شهر سبزوار، فرمانداری و سایر نهادهای موثر در کنار دانشگاه در این موضوع اشتراک مساعی خوبی داشته و دارند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه مجوز مربوطه با پیگیری‌های بیش از یک‌ساله دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است، افزود: راه‌اندازی کامل این پردیس، نیاز به مشارکت ارکان مختلف دانشگاه و شهرستان خواهد داشت که امید است با پیگری‌های مسئولان شهرستان، این مهم محقق می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن