کنکوری‌ها! روزهای پایانی و نزدیک کنکور را دست کم نگیرید

داوطلبان کنکور تنها یک ماه تا برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری فرصت دارند که به گفته کارشناسان این مقطع، زمان طلایی داوطلبان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصوبه جدید کنکور که از سال گذشته اجرا شده کمر غول کنکور را شکسته و تا حدود زیادی از استرس داوطلبان کم شده است، یکی از دلایلش برگزاری کنکور به صورت دو نوبت در سال است، البته افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها نیز در کاهش استرس داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها بی‌تاثیر نبوده است، اما در هر صورت اسم کنکور برای جوانان ایرانی همراه با استرس و البته هیجان است.

این را یکی از داوطلبان می‌گوید؛ او که در فاصله یک ماه مانده به کنکور می‌خواهد درباره نحوه برنامه ریزی در این روزهای پایانی بداند از ما میخواهد تا پس از گفت وگو با کارشناسان این موارد را اطلاع‌رسانی کنیم.

با منصور سعیدی مشاور آموزشی در این باره صحبت کردیم، او هم یک ماه باقی مانده تا کنکور را یکی از مقاطع طلایی برای کنکوری‌ها می‌داند.

به اعتقاد سعیدی آمادگی برای کنکور دارای سه مقطع طلایی است، تابستان، عید نوروز و یک ماه آخر مانده به کنکور که حالا در سومین مقطع طلایی کنکوری‌ها قرار داریم.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود و دقیقا یک ماه تا کنکور باقی مانده است.

سعیدی می‌گوید: مرور جامع همه دروس برای کنکوری‌ها در یک ماه آخر مهم است، البته که داوطلبان این روزها امتحانات نهایی را هم پشت سر می‌گذارند و درس‌ها را مرور می‌کنند. با توجه به اینکه امتحانات نهایی درصد بالایی در کنکور موثر است بنابراین کنکوری‌ها این روزها بسیار درتلاش هستند سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیرماه، داوطلبان باید در تلاش باشند.

به گفته وی، توصیه به داوطلبان کنکور این است که در این روزهای باقیمانده تا کنکور سراغ یادگیری مطالب جدید نروند، مطالب یاد گرفته شده را به گونه‌ای تمرین کنند که ملکه ذهنشان شود.

همچنین بنا بر توصیه مشاور آموزشی، کنکوری‌ها باید ساعت خواب و بیدار شدنشان هم به تدریج به ساعت برگزاری کنکور نزدیک کنند و ورزش و همنشینی با اعضای خانواده را هم در برنامه خود داشته باشند.

به گفته سعیدی، بیش از هر چیز در روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور، آرامش مهم است بنابراین کنکوری‌ها باید از استرس دوری کنند و از فضاهای معنوی بهره ببرند.

مشاور آموزشی می‌گوید: خانواده‌ها هم باید دقت کنند که در کنار داوطلبان کنکور اصلا صحبت آزمون و درس را نکنند و بیشتر به بیان خاطرات یا صحبت‌های خنده دار و طنز بپردازند.

به عقیده کارشناسان، هفته پایانی باقیمانده تا کنکور از حساس‌ترین روزهایی است که داوطلبان نباید این روزها را دست کم بگیرند زیرا می‌توان از این روزهای پایانی به عنوان روزهای طلایی استفاده بهینه کرد و با برنامه ریزی صحیح به مرور درس‌ها و بازسازی بدنی پرداخت.

البته کمی استرس در این روزهای پایانی طبیعی است اما می‌توان این استرس را با ورزش و انجام کارهای روحیه بخش کاهش داد.

نکاتی خطاب به داوطلبان در روزهای پایانی نزدیک به کنکور

برخی از داوطلبان هم تصور می‌کنند باید در روزهای پایانی، بیش‌تر درس بخوانند تا آمادگی‌شان بیش‌تر شود؛ غافل از این‌که این کار، تنها سبب ایجاد خستگی ذهنی شده وعدم یادآوری مطالب را در جلسه امتحان می‌شود، بنابراین درس بخوانید و اتفاقا به مرور درس‌ها و تست زنی بپردازید؛ اما بدون فشار و با آرامش.

مشاوران آموزشی معتقدند که بهتر است در این روزهای پایانی کتاب‌های درسی را ورق بزنید و مرور کنید.

البته مرور فرمول‌های مهم و نکته‌های ویژه و نیز زدن تست‌های مهمی که در گذشته، آن‌ها را درست پاسخ نداده‌اید، مهم است همچنین اگر خلاصه‌ای از درس‌های اختصاصی دارید، آن‌ها را مرور کرده تا نکته‌ها را دوباره در ذهن‌تان تازه کنید.

اما این را بدانید که در روزهای پایانی کنکور، آن چه بیش از درس‌ خواندن اهمیت دارد، آمادگی جسم و ذهن شماست، پس به خواب، ورزش و تغذیه خود بیشتر اهمیت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن