جزئیات انتخاب گروه آزمایشی در کنکور

داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ باید از جزئیات انتخاب گروه آزمایشی مطلع باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از ۷ فرودین‌ماه آغاز شده و فردا آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور است.

هر فرد بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید «نظام ۶-۳-۳»، دیپلم نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی)، در هریک از گروه‌های آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی»، «هنر» و «زبان‌های خارجی» مجاز به ثبت‌نام است.

تبصره۱: همه متقاضیان باید دارای سابقه تحصیلی مرتبط با گروه آزمایشی انتخابی باشند و در صورت‌ عدم وجود، با مراجعه به آموزش و پرورش برای ایجاد آن از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۶-۳-۳ که وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند، اقدام کنند.

تبصره ۲: با توجه به اینکه آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی همزمان و در یک نوبت برگزار خواهد شد و هر متقاضی علاوه بر ثبت‌نام در یکی از گروه‌های اصلی (گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) منحصرا می‌تواند در یکی از گروه‌های هنر یا زبان‌های خارجی ثبت‌نام کند. به عبارت دیگر امکان ثبت‌نام برای هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای متقاضیان میسر نیست.

فرد نمی‌تواند در دو گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی) ثبت‌نام کند. به عبارت دیگر مجاز به شرکت در دو گروه اصلی و دو ثبت‌نام جداگانه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن