تضمین اشتغال دانشجویان علوم انسانی و هنر با حضور در رویداد صدرا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از تضمین اشتغال دانشجویان علوم انسانی و هنر با حضور در رویداد موضوعی صدرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، ستار جداری سلامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، در گفتگو با آنا درباره رویداد صدرا اظهار کرد: دومین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) از هشتم تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در محل سوهانک واقع در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، این رویداد نمایشگاه اشتغال همزمان با تحصیل است که فرصت استثنایی اشتغال برای ۵۰ تا ۱۰۰ دانشجو را با رویکرد گروه‌های علوم انسانی و هنر ایجاد می‌کند.

وی افزود: رویداد موضوعی صدرا مقدمه طرح پویش و شامل نمایشگاهی از شرکت‌های حامی است که در دانشگاه محصولات و خدمات و دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند تا کارورز و کارآموز جذب کنند.

رایگان شدن ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از شهریه دانشجویی با فعالیت در صنایع

جداری سلامی با بیان اینکه طرح پویش دارای آیین نامه‌ای است که در آن دانشجوی مقطع کارشناسی باید ۴ تا ۲ واحد غیر درسی را بگذراند؛ تاکید کرد: هر ۲ واحد داری ۲۴۰ ساعت فعالیت در شرکت حامی جهت کسب مهارت و انجام فعالیت است و در قبال آن شرکت حامی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه آن ترم دانشجو را به حساب دانشگاه واریز می‌کند و سپس گواهینامه اتمام کارآموزی دوره را به دانشجو ارائه می‌دهد و در صورت رضایت، دانشجو را جذب خواهد کرد، همچنین این دوره به صورت کد درس در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد.

قانون کار در رویداد موضوعی صدرا، مشمول دانشجو نیست

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: قانون کار در رویداد موضوعی صدرا، مشمول دانشجو نیست و دانشجو از بیمه دانشگاه استفاده خواهد کرد؛ بنابراین شرکت‌های فعال اقتصادی از این طرح می‌توانند استقبال کنند.

جداری سلامی اضافه کرد: طرح موضوعی صدرا برای دانشجویان ارشد و دکتری ۲ تا ۲ واحدی با فعالیت ۲۴۰ساعته برگزار خواهد شد. همه واحدهای دانشگاه آزاد به صورت عمومی این رویداد را برگزار می‌کنند و همه رشته‌ها را دخیل خواهند کرد، اما واحد تهران مرکز دارای دو سایت اصلی است که یکی از آن‌ها در مجتمع شهید سلیمانی واقع در سوهانک است و رشته‌های علوم انسانی، هنر و تربیت بدنی را شامل می‌شود و سایت دیگر در واحد آیت الله هاشمی رفسنجانی در پونک واقع است که شامل دانشکده‌های فنی و مهندسی، معماری و علوم پایه می‌شود. برای افزایش راندمان طرح صدرا را به صورت موضوعی تقسیم‌بندی کردیم که اولین رویداد در دی همزمان با رویداد علوم و فناوری‌های همگرای نیایش مختص میان رشته ای‌های علوم پایه و تاحدی فنی و مهندسی بود، برگزار شد.

وی ادامه داد: دانشجویان علوم انسانی همیشه گله‌مند هستند که چرا رویدادها در شرکت‌های صنعتی برگزار می‌شوند؟ به همین مناسبت از معاونان پژوهشی خواستار شدیم تا استادان با ظرفیت بالای خود را در تمام رشته‌ها و همچنین دانشجویان با استعداد تحصیلات تکمیلی را معرفی کنند؛ چرا که خیلی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی فعالیت‌های بیرونی دارند و بر همین اساس با این افراد مذاکره کردیم تا در داخل شرکت‌ها مستقر شوند و دانشجو برای کارآموزی به آنجا اعزام شود.رویداد صدرا و تضمین اشتغال دانشجویان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

دانشجویان علوم انسانی و هنر جذب صنعت می‌شوند

جداری سلامی بیان کرد: پس از برگزاری رویداد صدرا، دانشجویان به تکمیل فرم‌های کارآموزی با عنوان مهارت آموزی، رزومه کاری و علمی و توانمندی‌ها طی مذاکرات حضوری در غرفه‌ها اقدام می‌کنند و سپس دانشگاه با جمع آوری فرم‌ها و مذاکره با شرکت‌های حامی پس از یک هفته مصاحبه‌ها را در داخل دانشگاه با حضور نماینده شرکت‌های حامی، نماینده دانشگاه و دانشجویان برگزار می‌کند تا شرکت‌ها مرتبط با ظرفیت خود به پذیرش دانشجو با قرارداد سه‌جانبه بین دانشگاه، شرکت مورد نظر و دانشجو منعقد می‌کنند و سپس دانشجو یک ترم تحصیلی به مدت ۴ ماه در زمان ۲۴۰ ساعت به فعالیت در شرکت‌ها می‌پردازد.

معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: رویداد صدرا اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با رویداد صنعت ساختمان برای دانشکده‌های فنی و مهندسی و عمران و علوم پایه در ساختمان نیایش دانشگاه برگزار می‌شود، یعنی واحد تهران مرکزی در مدت زمان ۶ ماه ۳ رویداد صدرا برگزار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن