اضافه شدن ۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در ۲ سال گذشته بی سابقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست تخصصی روسای ادارات رفاه و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره افزایش ظرفیت خوابگاه ها گفت : تعداد ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ۱۸۶ هزار بود که این تعداد به ۲۲۰ هزار خوابگاه ملکی مجردی رسیده و حدود ۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شده و این میزان افزایش در ۲ سال گذشته بی سابقه است.

افزایش ۴۰۰ واحدی خوابگاه های متاهلی دانشجویی در دو سال اخیر

گنجی افزود : خوابگاه‌های متاهلی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ واحد بود که در حال حاضر این میزان به ۱۷۰۰ خوابگاه متاهلی رسیده است. یعنی ۴۰۰ واحد اضافه شده است و امیدواریم ۳۰۰ واحد دیگر هم به تعداد خوابگاه متاهلی تا مهر اضافه شود تا به ۲۰۰۰ واحد برسد.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی

وی در مورد خوابگاه های مجردی اضافه کرد: امیدواریم ظرفیت خوابگاه های مجردی به ۳۰۰ هزار نفر برسد که اگر چنین شود طبیعتاً هیچ دانشگاهی مشکل خوابگاه نخواهد داشت.

گنجی گفت : در تفاهم‌نامه‌ای که وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت راه و شهرسازی بسته‌ است ، هدف گذاری روی ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی است و شایسته است که دانشگاه‌ها با توجه به هدفگذاریِ صندوق رفاه دانشجویان حرکت کرده و به همین منوال امور خود را مطابق با هدف‌گذاری صندوق هماهنگ کنند.

او، به افزایش میزان ودیعه مسکن دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد : تا سال ۱۴۰۰ وام ودیعه مسکن در تهران حداکثر ۳۰ میلیون تومان و در هشت شهر بزرگ کشور ۲۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون تومان بوده است، که این مبلغ در حال حاضر به ۷۰ میلیون تومان در تهران رسیده است یعنی بیش از دو برابر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن