بخشنامه المپیاد دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه المپیاد دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای «آیین‌نامه المپیاد دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

اهداف بخشنامه المپیاد دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد

طهرانچی تأکید کرده است: این بخشنامه در راستای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «توجه ویژه و برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر مناسب انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نخبگان و جوانان دارای استعداد برتر به منظور استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی ایشان در راستای توسعه همه‌جانبه کشور» و به منظور ساماندهی حضور فعال دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابلاغ شده است.

بخشنامه المپیاد دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اساسنامه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه و در راستای اجرای بسته‌های کاری مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه تدوین شده است.

براساس این بخشنامه؛ ارکان و عوامل مؤثر در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای المپیاد دانشجویی علوم پزشکی شامل «معاونت علوم پزشکی، ستاد باشگاه و کمیته سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان المپیادهای پزشکی»، «سرپرست المپیاد دانشگاه»، «کمیته علمی مرکزی»، «کمیته علمی منطقه‌ای»، «کمیته اجرایی»، «مدرس دوره‌ها» و «پشتیبان تیم‌ها» است.

در این بخشنامه آمده است: دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پس از ثبت نام در هر حیطه می‌توانند در دوره‌های توان‌افزایی شرکت کرده و پس از پذیرش در آزمون مقدماتی و غربالگری درون دانشگاهی، در آزمون‌های مرحله اول و دوم انفرادی و گروهی وزارت بهداشت شرکت می‌کنند.

برگزیدگان این آزمون‌ها پس از گروه‌بندی و تشکیل تیم‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی توان‌افزایی، در آزمون‌های گروهی شامل آماده کردن و ثبت پروپوزال‌های گروهی در سایت وزارت بهداشت شرکت می‌کنند. درنهایت برگزیدگان آزمون‌های گروهی معرفی شده و دانشجویان برگزیده آزمون مرحله نهایی گروهی، به صورت انفرادی و گروهی معرفی می‌شوند.

در این بخشنامه که به تفصیل در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته است، به موارد دیگری ازجمله توضیحات مربوط به ستاد باشگاه و کمیته سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان المپیادهای پزشکی، سرپرست المپیاد دانشگاه، کمیته علمی مرکزی، منطقه‌ای و سرپرست منطقه، شرایط مدرس دوره‌ها و پشتیبان تیم‌ها، وظایف کمیته اجرایی (برگزاری و اجرای دوره‌ها، تیم‌سازی و آزمون‌های منطقه‌ای و درون واحدی) و… اشاره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن