تشریح جزئیات برگزاری کنکور سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو _ معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه ۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه، جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ را تشریح کرد و از آغاز ثبت‌ نام نوبت اول آزمون سراسری از ۵ آذر ماه خبر داد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مقاومت با اشاره به برگزاری موفق آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ علی‌رغم تغییرات پیش بینی شده با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف به خوبی برگزار شد و خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته شبهه‌ای به صورت منسجم و شبکه‌ای در این آزمون وجود نداشت ضمن اینکه با هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور مشکل مغایرت معدل داوطلبان پس از چند سال مرتفع شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام آزمون سراسری ۱۴۰۳ یک کارپوشه یا پروفایل ایجاد می‌کنند و تمامی فرآیندهای آزمون از طریق همین کارپوشه پیگیری می‌شود. داوطلبان سال گذشته نیازی به ایجاد کارپوشه جدید ندارند و اطلاعات آن‌ها در سیستم وجود دارد، اما باید ضمن ویرایش، ثبت نام خود را در کارپوشه تکمیل کنند.

تاثیر ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳

وی با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، سهم سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است.

برگزاری آزمون اختصاصی برای دانشگاه فرهنگیان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پذیرش برای رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد، گفت: داوطلبان علاوه بر گروه‌های آزمایشی اصلی می‌توانند آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کنند و دفترچه سوالات اختصاصی آن جداگانه توسط داوطلبان پاسخ داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: فردی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان باشد باید در یکی از آزمون‌های گروه‌های پنجگانه شرکت کند.

وی افزود: نتایج نهایی پذیرش در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان قبل از انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می‌شود. اگر داوطلب قبول شده باشد امکان پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مذکور را دارد و البته در صورت تمایل به انصراف از قبولی این دانشگاه و یاعدم قبولی نیز به شرط آنکه که در آزمون سراسری در سایر گروه‌ها ثبت‌نام کرده باشد، می‌تواند در این گروه‌های آزمایشی انتخاب رشته کند و مانند سایر داوطلبان، رشته‌های سایر دانشگاه‌ها را انتخاب نماید.

امکان شرکت تنها در یک گروه زبان یا هنر برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

دکتر پورعباس با اشاره به سایر تغییرات در آزمون سراسری، گفت: در آزمون سراسری ۱۴۰۳ علاوه بر اضافه شدن دفترچه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان به دفترچه‌های گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصرا امکان ثبت نام در یکی از گروههای هنر یا زبان‌های خارجی را خواهند داشت. به عبارت دیگر امکان شرکت در دو گروه هنر و زبان به صورت همزمان وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد: ثبت‌نام شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ از روز یکشنبه ۵ آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت و نوبت اول آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. داوطلبان توجه داشته باشند که آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم برای دانشگاه فرهنگیان تنها در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست خبری با تأکید بر اینکه تمامی داده‌های هر داوطلب در سامانه سازمان سنجش مشاهده شده و معتبر است، گفت: در سال جاری ۳۵ مورد کارنامه جعلی کاغذی از سوی داوطلبان ارائه شد که مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و تأکید می‌کنیم انتشار کارنامه و اعلام قبولی تنها از طریق سامانه انجام می‌گیرد و کاغذی نیست و والدین فریب کارنامه‌ها یا معرفی نامه‌های جعلی کاغذی که توسط افراد سودجو جعل می‌شود را نخورند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به والدین توصیه کرد که داوطلبان را برای قبولی در یک رشته خاص تحت فشار قرار ندهند و استرس داوطلب را دوچندان نکنند و خاطرنشان کرد: خانواده‌های عزیز با ایجاد محیطی آرام می‌توانند داوطلبان را به سوی موفقیت در رشته‌های مورد علاقه آن‌ها یاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن