پاسخ به سؤالاتی درباره تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی در سامانه سجاد

برای آشنایی با نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی دانشگاهی در سامانه سجاد و پاسخ به بعضی پرسش های مطرح شده در این زمینه با ما همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این قسمت به بررسی سؤالات درباره تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی و نحوه دریافت آن در سامانه سجاد می‌پردازد.

نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی در سامانه سجاد

برای اخذ تاییدیه دانشنامه‌های صادره از دانشگاه‌های وزارت علوم، ابتدا وارد پورتال سازمان امور دانشجویان (سامانه سجاد) به نشانی portal.saorg.ir  شوید.

اگر از قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، اطلاعات خود را وارد کنید و در غیر این صورت، ابتدا در سامانه سجاد ثبت‌نام کنید.

نکته: توجه داشته باشید که از این سامانه برای تایید مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه‌های وزارت علوم همانند دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان می‌توان استفاده کرد.

امکان اخذ تاییدیه تحصیلی برای مدارک صادره از دانشگاه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در این سامانه وجود ندارد.

* تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی پاسخی است که در جواب استعلام مدارک تحصیلی فرد فارغ التحصیل به سازمان یا ارگانی که درخواست استعلام کرده است، اعلام می‌شود.

سوال: چرا در منوی خدمات مقاطع تحصیلی من را نمایش نمی‌دهد؟

پاسخ: به منوی ویرایش پروفایل رفته و در مرحله سوم مقطع تحصیلی خود را اصلاح حذف و اضافه کنید و تا مرحله آخر پیش روید تا ثبت شود. تایید مدارک دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت نیز از طریق این سامانه انجام نمی‌شود.

سوال: دانشگاه از من خواسته تاریخ تحصیلی رشته،گرایش و وضعیت تحصیلی خود را ویرایش کنم، در قسمت ویرایش پروفایل انجام دادم اما بر روی درخواستم انجام نمی‌شود.

پاسخ: در زمان ثبت درخواست اطلاعات از پروفایل فراخوانی ثبت می‌شود بنابراین بعد از ثبت درخواست تغییرات پروفایل از قبیل رشته گرایش تاریخ بر روی درخواست ثبت شده اعمال نخواهد شد.
اگر پس از ثبت درخواست در پروفایل تغییری ایجاد کردید پروفایل را به حالت اولیه برگردانید سپس درخواست را به روز رسانی کرده تا به دانشگاه منتقل شود.

پس از آن دانشگاه گزینه عدم تایید را انتخاب کند تا درخواست شما لغو شود سپس پروفایل خود را اصلاح کرده و درخواست جدیدی ثبت کنید.

سوال: مدت زیادی است که درخواست خود را ثبت کرده‌ام، اما تایید نشده است، چقدر زمان می‌برد؟

پاسخ: زمان هفت روز کاری را بعد از تایید مراحل دانشگاهی و شروع بررسی سازمان امور دانشجویان در نظر بگیرید، دقت کنید تایید ابتدا در مراحل دانشگاهی انجام می‌شود و سپس به سازمان امور دانشجویان ارجاع داده می‌شود، تایید در مراحل دانشگاهی را خودتان پیگیری کنید و زمان تایید دانشگاه را به زمان فوق اضافه کنید.

سوال: با اینکه اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را کامل وارد کردم اما در قسمت خدمات خطا می‌دهد و اجازه ثبت درخواست نمی‌دهد.

پاسخ: توجه داشته باشید که تایید مدارک دانشگاه آزاد وزارت بهداشت از طریق این سامانه انجام نمی‌شود اطلاعات در قسمت ویرایش پروفایل با اطلاعات در قسمت ثبت درخواست کاملاً باید یکسان باشد( تمام گزینه‌های مقطع مورد نظر) برای مثال اگر شما در قسمت ویرایش پروفایل در مرحله سوم وضعیت مقطع کارشناسی خود را شاغل به تحصیل انتخاب کرده‌اید در هنگام ثبت درخواست نمی‌توانید وضعیت را فارغ التحصیل انتخاب کنید.

سوال: قصد دارم مدارک خود را تایید و ترجمه کنم، چگونه اقدام کنم؟

پاسخ:‌ ثبت نام خود را تا مرحله آخر تکمیل کنید، سپس از منوی خدمات قسمت اداره کل دانشگاه داخل برای تایید مدارک برای ترجمه رسمی اقدام کنید دقت کنید که حتماً مقطع مورد نظر خود را در قسمت تکمیل( ویرایش) پروفایل، در مرحله سوم وارد کنید تایید مدارک دانشگاه آزاد وزارت بهداشت نیز از طریق این سامانه انجام نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن