استقبال خوب نخبگان کنکور ۱۴۰۲ از بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: سازمان انرژی اتمی ایران برنامه گسترده‌ای برای تربیت نیروی انسانی متخصص دارد. بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی امسال با استقبال خوبی از سوی نخبگان کنکور ۱۴۰۲ روبه رو شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: سازمان انرژی اتمی ایران برنامه گسترده‌ای برای توسعه صنعت هسته‌ای و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص دارد.

 سید امیرحسین فقهی، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای اظهار کرد: گستره صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلفی نظیر نیروگاه‌های اتمی، سامانه‌های پرتودهی، معادن و فناوری‌های نوین بوده و کاربردهای این صنعت در بخش‌های مختلف زندگی مردم مانند سلامت، کشاورزی، محیط زیست و … قابل مشاهده است. با توجه به این موارد، تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه نیز باید همزمان و همسو با این بخش‌ها توسعه داده شده و تامین شود.

جذب نخبگان کنکور ۱۴۰۲  با هدف پیشرفت صنعت هسته ای

وی درباره بورسیه تحصیلی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های تابعه افزود: در دنیا بهترین‌های هر کشوری وارد صنعت هسته‌ای می‌شوند و این افراد معمولا قبل از فارغ‌التحصیلی توسط صنایع دیگر جذب می‌شوند؛ بنابراین لازم بود تا سازمان انرژی اتمی ایران برای جذب افراد بااستعداد بسیار زود اقدام کند که پیشنهاد ما بورسیه پذیرفته‌شدگان برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بود که این موضوع با تدابیر رئیس محترم سازمان انرژی اتمی و همکاری وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اجرایی شد که اقدام مهمی در زمینه جذب بهترین‌ جوانان تحصیل کرده کشور با هدف پیشرفت صنعت هسته‌ای است.

پذیرفته شدگان بورسیه تحصیلی سازمان انرژی اتمی

وی درباره سطح استقبال پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری از بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: استقبال بسیار خوب بوده و در جمع افرادی که برای انجام مصاحبه پذیرفته شده‌اند رتبه‌های خوبی را برای بورسیه سازمان داشته‌ایم. اکنون بیش از ۱۰۰ نفر به ما معرفی شده‌اند که از بین این افراد بخشی بورسیه شده و احتمالا تعدادی از ظرفیت در نظر گرفته شده باقی بماند؛ از این رو در نظر داریم با ارائه درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور در تکمیل ظرفیت از بین متقاضیان ظرفیت باقی‌مانده را تکمیل کنیم.

فقهی تاکید کرد: با توجه به الزاماتی که صنعت هسته‌ای دارد به دنبال گزینش و جذب بهترین‌ها در این صنعت هستیم.

اعلام نتایج مصاحبه به سنجش تا ۳۰ شهریور ماه

وی درباره زمان اعلام نتایج مصاحبه و پذیرفته‌شدگان نهایی بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: این مساله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای افزود:‌ نتایج تا ۳۰ شهریور ماه از سوی ما به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد و مراحل تکمیلی با این سازمان است.

جذب دانشجویان در شرکت های تابعه سازمان انرژی اتمی در صورت احراز شرایط

معاون سازمان انرژی اتمی ایران درباره برنامه‌های سازمان به‌ منظور بورسیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا توضیح داد: دوره‌هایی را با کمک مسئولان بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طراحی کرده‌ایم که شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در داخل کشور است و نیز احتمالا دوره‌هایی با همکاری دانشگاه‌های تخصصی در زمینه تربیت نیروی انسانی صنعت هسته‌ای در خارج از کشور برگزار می‌شود که ان‌شاالله برنامه این کار به تدریج اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به بورسیه افراد، آیا شغل آن‌ها در سازمان انرژی اتمی ایران تضمین شده خواهد بود؟ گفت: این مساله مشروط بر آن است که پذیرفته‌شدگان بتوانند ضمن حفظ پویایی در دوران تحصیل، دوره‌های آموزش تخصصی و مهارت افزایی را با موفقیت بگذرانند و پس از آن افراد بر اساس توانمندی‌هایشان انتخاب می‌شوند و ان‌شاالله بر اساس ضوابط سازمان در شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی ایران جذب خواهند شد.

فقهی خطاب به دانشجویان برتر در مقاطع گوناگون تحصیلی که قصد ورود به صنعت هسته‌ای و استفاده از امکاناتی نظیر بورسیه و … را دارند، اظهار کرد: صنعت هسته‌ای در اصل فاخرترین صنعتی است که کشورهای پیشرفته دارند و یک صنعت پیشران است و افرادی که در این صنعت تربیت می‌شوند اگر وارد سایر صنایع شوند به حتم موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: توصیه بنده این است که علاقمندان بر اساس علاقه و توانایی، رشته متناسب را انتخاب کنند؛ فناوری هسته‌ای دارای حوزه‌های تخصصی گوناگونی است که می‌تواند به صنایع مختلف کمک کند. این صنعت به‌ واسطه استانداردهای سختگیرانه‌تر، دقت‌ها و سرعت‌های بالاتر در حوزه‌های گوناگون جزو صنایع فاخر است و این نگرانی‌هایی که دشمنان درباره صنعت هسته‌ای تبلیغ می‌کنند، اصلا درست نیست و حتی شرایط در این صنعت بهتر خواهد شد و انشالله در آینده شرکت‌های دانش‌بنیانی تاسیس و تشکیل می‌شوند تا بتوانند در ابعاد مختلف پژوهشی، صنعتی‌سازی و رونق اقتصاد هسته‌ای به جامعه خدمت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن