تکنیک های طلایی تست زنی کنکور

داوطلبان کنکور برای موفقیت باید با تکنیک طلایی تست زنی کنکور آشنایی داشته باشند، این تکنیک در کنار حفظ آرامش و تمرکز می‌‎توانند به موفقیت داوطلبان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

با وجود تغییراتی که از سال گذشته در کنکور سراسری داشته‌ایم همچنان کنکور به صورت تستی برگزار می‌شود و داوطلبان کنکور باید با تکنیک‌های تست‌زنی آشنایی داشته باشند.

مهمترین تکنیک های طلایی تست زنی در کنکور

برای آشنایی داوطلبان با نحوه تست‌زنی در کنکور با منصور سعیدی مشاور آموزشی گفت‌وگو کردیم.

مهمترین نکته حفظ آرامش

سعیدی با تأکید بر اینکه داوطلبان ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنند و خودشان را از استرس و اضطراب دور بدارند، گفت: بسیاری از داوطلبان کنکور در سال‌های گذشته حتی تکنیک‌های تست‌زنی را بلد بودند و درس‌ها را هم به خوبی خوانده بودند اما به دلیل وجود استرس نتوانستند آموخته‌های خود را بر روی کاغذ پاسخنامه بیاورند بنابراین از داوطلبان می‌خواهم که ابتدا آرامش خود را حفظ کنند.

کامل خواندن سوال و دقت در پاسخ ها

وی افزود: داوطلبان آرامش خود را حفظ کنند، تمرکز داشته باشند، سپس هر سوال را با دقت بخوانند و پاسخ‌ها را خوب ببینند سپس پاسخ مدنظرشان را انتخاب کنند، نه اینکه به محض دیدن سوال یکی از پاسخ‌ها را بدون خواندن بقیه گزینه‌ها انتخاب کنند.

دقت به افعال پایانی جملات

سعیدی اضافه کرد: داوطلبان حتما به افعال پایان سوالات دقت کنند شاید اول جمله سوال برایشان آشنا باشد اما فعلش آن فعلی نباشد که همیشه آن را می‌خواندند.

اگر شک دارید گزینه ای انتخاب نکنید

مشاور آموزشی گفت: داوطلبان نباید فکر کنند که موظفند به تمام سوالات پاسخ دهند بلکه هر سوالی را که شک داشتند باید به راحتی از آن بگذرند و اصلا هم بابت این موضوع ناراحت نشوند چرا که رقیبان هم قطعا برخی سوالات را بی پاسخ می‌گذارند.

در خانه کنکور بدهید تا آماده شوید

سعیدی گفت: داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی باقیمانده تا کنکور هم آزمون‌های خانگی برگزار کنند و مدام تست بزنند تا ذهن و دستشان با تست زنی آشنا شود.

سه کلید طلایی موفقیت در کنکور

وی تأکید کرد: توکل به خدا، تمرکز در جلسه آزمون و تکنیک تست زنی می‌تواند از عوامل موفقیت داوطلبان کنکور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن