شرایط ترمیم معدل دوره کارشناسی دانشگاه‌ های دولتی

چه کسانی می توانند از شرایط ترمیم معدل مقطع کارشناسی دانشگاه‌ های دولتی استفاده کنند و چگونه می توان معدل دوره کارشناسی خود را افزایش داد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی افراد دغدغه فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مورد نظر خود را دارند ولی به دلیل داشتن معدل زیر ۱۲ خود، امکان فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی را نخواهند داشت.

اشخاص از طریق طرح ترمیم معدل تنها یکبار در طول تحصیل در مقطع کارشناسی می‌توانند از طریق اخذ مجدد دروس مورد نظر خود برای اصلاح نمره لیسانس دانشگاه اقدام کرده و با کسب نمرات بالاتر، معدل کارشناسی خود را افزایش دهند.

نحوه ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه های دولتی

برخی از دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های دولتی به دنبال راهی برای اصلاح نمره لیسانس دانشگاه در برخی دروس بوده تا در نهایت معدل کارشناسی خود را بالاتر ببرند. بنابراین افراد باید با نحوه اصلاح معدل لیسانس خود از طریق طرح ترمیم معدل اقدام کنند.

ترمیم معدل دوره کارشناسی برای چه افرادی است؟

دانشجویان برای فارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی باید حداقل معدل کارشناسی یعنی معدل ۱۲ را کسب کنند، بنابراین افرادی که معدل آنان پایین‌تر از ۱۲ باشد، می‌توانند از طریق طرح ترمیم معدل، نمرات و معدل بالاتری را کسب کرده تا امکان فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی را داشته باشند.

برای ترمیم معدل کدام دروس را باید انتخاب کرد؟

ترمیم معدل برای تمام دروس مقطع کارشناسی امکان‌پذیر بوده و اشخاص می‌توانند دروسی را که نمرات پایینی را کسب کنند، مجدد در واحدهای درسی خود ثبت کرده و با تلاش و پشتکار، نمرات بالاتری در دروس مورد نظر کسب کرده و معدل کارشناسی دانشگاه دولتی خود را افزایش دهند.

نکته: لازم به ذکر است که در صورتی که دانشجویان بعد از انتخاب مجدد دروس در طرح ترمیم معدل، نمرات کمتری را کسب کنند، نمرات قبلی آنان لحاظ می‌شود.

چند بار می توان برای ترمیم معدل کارشناسی اقدام کرد؟

تمام دانشجویان کارشناسی دانشگاه‌های دولتی تنها یک مرتبه قادر به استفاده از طرح ترمیم معدل برای افزایش نمرات دروس خود بوده و به هیچ عنوان امکان استفاده از طرح ترمیم معدل در دو ترم تحصیلی وجود ندارد. بدین ترتیب افراد می‌توانند با کسب حداقل معدل لازم برای فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی خود، در آزمون کارشناسی ارشد نیز شرکت کنند.

یکی از شرایط ترمیم معدل کارشناسی دانشگاه‌ های دولتی، شرط پرداخت کامل شهریه دوره شبانه یا دوره تحصیلی افراد است، بنابراین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، در صورتی قادر به استفاده از طرح ترمیم معدل بوده که شهریه متغیر نیمسال تحصیلی خود را به طور کامل پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن