فرصت‌های بهتر برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ وعده داد که با توجه به تجربه کنکور ۱۴۰۲ فرصت‌ های بهتری برایشان فراهم می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در گفتگ. با عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، وی با بیان اینکه این سازمان در کنکور ۱۴۰۳ تجربه‌های ۱۴۰۲ را ملاک قرار می‌دهد و ممکن است در این مسیری که حرکت می‌کنیم، ۳ تغییر مهم اتفاق بیفتد، درباره این تغییرات گفت: در کنکور ۱۴۰۳ آزمون دی‌ماه در اردیبهشت و آزمون تابستان در تیرماه برگزار می‌شود و به طور طبیعی ۴ نمره آزمون معتبر را داوطلب کسب می‌کند و با این روش‌ها داوطلبین فرصت های بهتری را خواهند داشت.

کنکور ۱۴۰۲ با توجه به تغییرات از آزمون های پیچیده و سنگین بود

 وی درباره آزمون سراسری ۱۴۰۲ گفت: این آزمون یکی از آزمون‌های بسیار پیچیده و سنگین بود که با تغییرات اساسی و عمده‌ای همراه شد، از ابتدای امسال با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اطلاع‌رسانی کامل را در شهریورماه انجام دادیم و اعلام کردیم که آزمون سراسری در ۲ نوبت دی ماه و تیرماه برگزار می‌شود.

 میزان تقلب در کنکور ۱۴۰۲ به صفر رسید

پورعباس گفت: در نوبت تیرماه کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۴۰ نفر را به عنوان شیطنت و فضولی در آزمون گرفتیم. این افراد در میان یک میلیون کنکوری عدد زیادی نیست. این افراد دور هم شیطنت هایی داشتند که به عنوان شبهه‌دار دعوت به آزمون مجدد و مصاحبه می‌شوند و عملا میزان تقلب در کنکور ۱۴۰۲ به صفر رسید. در سال های بعد هم این مسیر را ادامه می دهیم.

وی درباره میزان تقلب در کنکورهای سال‌های گذشته گفت: همه دعوا بر سر کنکورهای سال‌های ۱۴۰۰ به ماقبل و تفسیرهای مختلفی که از قانون شکل گرفته، است. درباره اینکه چه کسی رفته و روی چه صندلی دانشگاه نشسته است، می‌گویم که از مسیر سازمان سنجش هیچ کس از مسیری که حق اش نیست بر روی صندلی دانشگاه نمی‌نشیند. در مسیر تقسیم صندلی قانون حاکمیت دارد و ما تابع قانون هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن