اعلام تاریخ ثبت نام مجدد در رشته‌ های پذیرش بدون آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲

اطلاعیه اعلام تاریخ ثبت نام مجدد در رشته‌ های پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) دوره‌های کاردانی بدون کنکور ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام سازمان سنجش، پیرو اطلاعیه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۳به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در دوره‌های کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد، می‌رساند در صورتی که در زمان مقرر (از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۸) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱تا روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اصلاحات مندرج در اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ (که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس است)، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش مجموعه‌های ثبت نامی ذیل اقدام نمایند.

مجموعه‌های ثبت نامی پذیرش بدون کنکور کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای عبارتند از:

۱۱ (الکترونیک)، ۱۵ (ساخت و تولید)، ۱۸ (صنایع فلزی)، ۱۹ (تاسیسات مکانیکی)، ۲۰ (صنایع چوب و مبلمان)، ۲۱ (چاپ)، ۲۲ (عمران – ساختمان)، ۲۳ (معماری)، ۲۵ (صنایع شیمیایی)، ۲۶ (صنایع نساجی)، ۲۷ (متالورژی)، ۲۸ (سرامیک)، ۲۹ (معدن)، ۳۰ (علوم دریایی)، ۳۴ (امور اداری)، ۳۵ (تربیت کودک و مدیریت خانواده)، ۳۷ (طراحی و دوخت)، ۳۹ (هنر)، ۴۳ (امور دامی)، ۴۸ (امور زراعی و باغی)، ۵۰ (ماشین‌های کشاورزی)، ۵۱ (صنایع غذایی)، ۲۳ (هتلداری و گردشگری)، ۵۴ (حمل و نقل)، ۵۵ (مکاترونیک) و ۶۰ (انرژی تجدیدپذیر خورشیدی)

ضمناً متقاضیانی که قبلاً در پذیرش رشته‌های بدون آزمون فوق ثبت نام نموده اند، درصورت تمایل در بازۀ زمانی روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱تا روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳می توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.

شرایط ثبت‌نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای:

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی بدون کنکور ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که شرایط مذکور را دارند، به عنوان متقاضی این دوره منحصراً در یک مجموعه ثبت نامی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) ثبت نام کنند.

برای ثبت‌نام لازم است اقدامات زیر انجام شود:

۱- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و مطالعه دقیق آن.
۲- مراجعه داوطلبان فنی و حرفه‌ای نظام قدیم، فنی و حرفه‌ای نظام سالی واحدی/ترمی واحدی، فنی و حرفه‌ای نظام جدید (۳-۳-۶) و کار و دانش به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی: my.medu.ir و دریافت کد ۱۹ رقمی از سامانه.
۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
۴- خرید کارت اعتباری ثبت نام به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۱/۳۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و سیصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون.
یادآوری ۱: متقاضیان علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی، لازم است پس از اطمینان از پذیرش موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در رشته امتحانی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۶۰/۰۰۰ (سیصد و شصت هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.
یادآوری ۲: با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، مبلغ ۳۰/۰۰۰ (سی هزار ریال) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.
۵- ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند.
دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری نیز مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این متقاضیان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آن‌ها در مقایسه با متقاضیان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.
ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت نمایند؛ چرا که، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.
تذکر مهم: چنانچه متقاضی در مرحله ثبت‌نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

نحوه ارتباط با سازمان سنجش آموزش کشور

در صورت لزوم می‌توانید سؤال یا سؤالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org، ارسال و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن