تصویب برگزاری رشته مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌ افزار در دانشگاه جامع علمی کاربردی

با تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، رشته مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌ افزار در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

به گزارش ایزی تست، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: تضمین کیفیتِ نرم افزار، بخشی از مدیریت کیفیت است و شامل مجموعه‌ای برنامه ریزی شده از اقدامات سازمانی و فرآیندی است که همه پردازش ها، روش ها، فعالیت‌ها و همه بخش‌های مهندسی نرم‌افزار را مطابق با استانداردهای تعریف شده تضمین می‌کند. جمالزده افزود: این مسئله موجب کاهش زمان لازم برای توسعه محصول و ارائه به بازار، کاهش هزینه‌ها و رضایت تمامی ذینفعان درگیر در پروژه خصوصاً مشتری و کاربران نهایی می‌گردد.

تصویب رشته مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌ افزار در ذیل گروه صنعت در دانشگاه جامع علمی کاربردی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با هدف پایش و انطباق فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های مهندسی نرم‌افزار با استانداردهای تعریف‌شده، با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه در ذیل گروه صنعت، تدوین، تصویب و مقرر شد در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

دروس مربوط به رشته مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌ افزار

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی چون استانداردها و مدل‌های کیفیت نرم‌افزاری، طراحی آزمون‌های نرم افزاری، تحلیل سیستم‌های نرم افزاری و استانداردهای چرخه توسعه نرم‌افزار و کسب قابلیت‌هایی چون بررسی فنی و بازبینی محصول نرم‌افزاری، توانایی در نوشتن تست پلن و تست کیس‌های مفهومی، طراحی تست امنیت و تست عملکرد می‌توانند به عنوان کارشناس یا تحلیل‌گر و یا مهندس تضمین کیفیت نرم‌افزار، آزمون ساز و مهندس تست نرم‌افزار در حوزه‌های شغلی مرتبط مشغول و مشاغل مرتبط را احراز نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته می‌توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه‌های مصوب در پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir در پذیرش جدید دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن