تشریح نحوه ثبت‌ نام بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی

در این بخش نحوه ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را برای شما به صورت کامل توضیح میدهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، متقاضیان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی، ابتدا، باید در سامانه سرویس‌های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، اقدام به ثبت‌نام کنند. در صورتی که جزو متقاضیان استفاده از خدمات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی هستید، برای ثبت‌نام در بیمه دانشجویی، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

نحوه ثبت نام دانشجویان در بیمه تامین اجتماعی

ابتدا، وارد سامانه سرویس‌های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، به نشانی es.tamin.ir، شوید. پس از ورود به این سایت، بر روی گزینه «ورود به سامانه»، کلیک کنید.

ورود به سامانه تامین اجتماعی اولین مرحله ثبت نام بیمه دانشجویی

حال، در این مرحله، نام کاربری و گذرواژه تامین اجتماعی خود را که از قبل، با ثبت‌نام در سامانه سرویس‌های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی، دریافت کرده‌اید را وارد کرده و سپس، گزینه ورود را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

در این قسمت، از منوی بالای صفحه، گزینه بیمه شدگان را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

در این مرحله، گزینه بیمه شدگان خاص / بیمه فراگیر خانواده ایرانی را انتخاب کرده و سپس، گزینه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

در این صفحه، قرار داد بیمه دانشجویان، نمایش داده خواهد شد که باید برای تایید قرارداد، گزینه مشاهده ضوابط و مقررات را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بیمه تامین اجتماعی دانشجویی

در این قسمت، باید پس از مطالعه دقیق ضوابط و مقررات مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا همان بیمه دانشجویی، در صورت موافقت، گزینه موافقم را انتخاب کنید.

مرحله ششم ثبت نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

پس از طی کردن مراحل، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان با سازمان تامین اجتماعی، صورت می‌گیرد و می‌بایست برای پرداخت حق بیمه اقدام کنید.

متقاضیان، برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، به صورت غیر حضوری، می‌بایست ابتدا، در سایت eservices.tamin.ir، ثبت‌نام کنند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت‌نام سوابق بیمه تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه کنید.

نرخ بیمه دانشجویی تامین اجتماعی سال ۱۴۰۲

سازمان بیمه تامین اجتماعی، در طرح بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، برای دانشجویان متقاضی دریافت خدمات این بیمه نامه، سه نوع نرخ حق بیمه در سال را تعیین کرده است. متقاضیان، می‌توانند با توجه به شرایط خود، یکی از این نرخ های تعیین شده را انتخاب کرده و اقدام به بیمه پردازی کنند. لذا، در ادامه، در رابطه با نرخ حق بیمه دانشجویی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲، توضیحات لازم آورده شده است.

نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۲ درصد، که سهم دانشجوی بیمه گذار، مبلغ ۶۵۸ هزار و ۲۲۴ تومان برای ۶ ماهه اول سال و ۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان برای شش ماهه دوم سال بوده و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی نیز است.

نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۴ درصد، که سهم دانشجوی بیمه گذار، مبلغ  ۷۶۷ هزار و ۹۲۸ تومان برای ۶ ماهه اول سال و ۷۴۳ هزار و ۱۵۹ تومان برای شش ماهه دوم سال بوده و دارای حمایت‌های بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی نیز است.

نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۸ درصد، که سهم دانشجوی بیمه گذار، مبلغ ۹۸۷ هزار و ۳۳۶ تومان برای ۶ ماهه اول سال و ۹۵۵ هزار و ۴۹۱ تومان برای شش ماهه دوم سال بوده و تعهدات مرتبط به بازنشستگی، فوت و همچنین، از کارافتادگی را شامل می‌ شود.

افراد متقاضی، برای پرداخت حق بیمه بیمه تامین اجتماعی خود، از طریق گوشی موبایل، می‌بایست ابتدا، اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی را دانلود کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌ نام بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

شناسنامه دانشجو

کارت ملی دانشجو

کارت دانشجویی معتبر متقاضی بیمه دانشجویی تامین اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن