چرا سؤالات کنکور از کتب درسی نیست؟

با توجه به طرح سوالات کنکور سراسری از منابع مختلف و عدم دسترسی همه داوطلبان به این منابع، گروهی از آنها با ثبت پویشی خواستار طرح سوالات کنکور از متن کتب درسی شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس برخی کاربران با ثبت پویشی خواستار طراحی سؤالات کنکور از متن کتب درسی شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«متاسفانه سال‌هاست برخی سؤالات کنکور از متن کتاب‌های به اصطلاح کمک درسی و گران قیمت یا نمونه‌های سؤالات ارائه شده در دوره‌های نجومی موسسات و آموزشگاه‌ها استخراج و طراحی می‌شود. لذا از رئیس جمهور، دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در شناسایی و مجازات این افراد به مسؤولیت خود در مجازات متخلفین عمل کرده و ترتیبی اتخاذ کنید تا سؤالات فقط از کتب درسی طراحی شود.»

یکتا مقدم سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: این بی‌عدالتی کنکور محسوب می‌شود بنده به عنوان داوطلب کل سال کتاب را می‌خوانم اما در کنکور تست‌هایی را مشاهده کرده‌ام که در کتب درسی ما نبوده‌ است، این تعجب آور است چرا تست‌ها اصلا از کتاب درسی نیامده است.

وی افزود: کنکور مهارت‌های تست زنی می‌خواهد، باید راه‌ حل‌های کوتاه بلد باشی تا بتوانی در کنکور رتبه خوبی کسب کنی. در دو دهه قبل  ۷۰ و ۸۰ کتب درسی را که مطالعه ‌می‌کردید حالا چطور کنکوری‌ها با خواندن کتب درسی موفق شوند؟

مقدم گفت: اگر داوطلب گروه علوم تجربی باشید، برای کتاب زیست می‌توانید از روی کتاب‌ مطالعه کنید و درصدی در کنکور بزنید اما اگر ریاضی و فیزیک، شیمی از کتاب بخوانید نمی‌توانید در کنکور درصد بالایی بگیرید.

سردبیر این پویش در پایان گفت: کنکور رقابت ثانیه‌ها است و تنها سطح علمی نیست، افرادی بودند که سطح علمی بالایی داشته اما به دلیل کمبود وقت نتوانستند در رشته مورد علاقشان قبول شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن