شرایط واگذاری خوابگاه های دانشجویی و نحوه اسکان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از آغاز ثبت‌ نام خوابگاه های دانشجویی برای سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت‌: دانشجویانی که مبلغ اجاره بهای یک ترم خود را تا ابتدای آبان ماه پرداخت کنند، شامل ۱۰ درصد تخفیف می‌ شوند. شرایط واگذاری و پذیرش خوابگاه به دانشجویان و نحوه اسکان آنها نیز توضیح داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در گفتگو با مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وی گفت: دانشجویانی که برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیاز به خوابگاه دارند، می‌توانند از امروز ۲۵ تیر ماه تا ۱۵ شهریور در سایت جدید صندوق رفاه ثبت‌نام کنند.

تخفیف ۱۰ درصدی وزارت علوم برای اجاره بهای خوابگاه‌ های دانشجویی

وی گفت: دانشجویانی که نیاز به اسکان در خوابگاه‌ها دارند سعی کنند نسبت به ثبت درخواست اسکان در خوابگاه‌ها هرچه سریعتر اقدام کنند؛ مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجویانی که مبلغ اجاره بهای یک ترم خود را تا ابتدای آبان ماه پرداخت کنند شامل ۱۰ درصد تخفیف از سوی صندوق رفاه دانشجویان می‌شوند. البته دانشجویانی که هزینه اسکان خوابگاه‌ خود را تا اواخر بهمن ماه پرداخت کنند، مشمول جریمه نمی‌شوند.

شرایط واگذاری خوابگاه و نحوه پذیرش و اسکان دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس، اولویت اسکان دانشجو در خوابگاه‌ها با دانشجویان دوره «روزانه» است. اما پس از اسکان دانشجویان روزانه و در صورت وجود ظرفیت، تقاضای اسکان دانشجویان شبانه قابل بررسی است.

مراجعه به امور خوابگاه ها و دریافت مجوز اسکان

دانشجویان واجد شرایط باید در ابتدای هر نیمسال تحصیلی با مراجعه به اداره امور خوابگاه‌ها و ارائه برگ انتخاب واحد همان نیمسال نسبت به دریافت مجوز سکونت خود اقدام کنند.

دادن تعهد محضری مربوط به صندوق رفاه دانشجویی شرط پذیرش در خوابگاه های دانشجویی

دانشجویانی که درخواست خوابگاه را دارند باید در بدو ورود برای اسکان در خوابگاه، تعهد محضری مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را ارائه کنند.

اگر وام و ودیعه مسکن دارید نمی توانید خوابگاه بگیرید

نکته بسیار مهم این است که دانشجویانی که ودیعه و وام مسکن دریافت می‌کنند، نمی‌توانند از تسهیلات خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.

دانشجویانی که مجاز به دریافت خوابگاه نیستند

دانشجویان سنواتی در تمامی رشته‌ها، دانشجویان مقاطع phd و رزیدنتی، جابجایی، انتقالی، بورسیه سازمان‌های نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر سازمان‌ها دارای اولویت استفاده از خوابگاه نیست. (اما در صورت وجود ظرفیت و امکانات با نظر کمیته اسکان و اخذ هزینه‌های تمام شده ارائه خوابگاه بلا مانع است.)

به دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل، انصراف یا اخراج از دانشگاه، همچنین آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیل قطع ارتباط آموزشی دارند (مرخصی تحصیلی، تعلیق انضباطی) اجازه استفاده و اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی داده نخواهد شد.

تعویض اتاق و تعداد نفرات هر اتاق

دانشجو فقط در موارد ضروری و با اخذ مجوز کتبی از اداره امور خوابگاه‌ها، امکان تعویض اتاقی که به آن معرفی شده است را دارد.

لازم به ذکر است که تعیین تعداد نفرات هر اتاق به عهده اداره امور خوابگاه‌ها است و دانشجویان ساکن در اتاق اجازه ندارند با ورود افراد جدیدی که مجوز سکونت در اتاق را دریافت کرده‌اند مخالفت کنند.

۱۰ روز اول ترم تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ زمان انصراف از خوابگاه

دانشجویانی که مجوز سکونت در خوابگاه را دریافت می‌کنند در صورت عدم انصراف در مهلت مقرر (حداکثر ده روز پس از آغاز ترم تحصیلی)، هزینه کامل نیمسال تحصیلی بهره‌مندی از خوابگاه، بر اساس مقررات صندوق رفاه برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

عدم تخلیه خوابگاه در موعد مقرر و نتیجه آن

اگر دانشجویی خوابگاه را در مهلت تعیین شده توسط اداره امور خوابگاه‌ها، تخلیه نکند اتاق او با حضور نماینده معرفی شده از طرف حراست دانشگاه، طبق صورتجلسه‌ای تخلیه و تخلف دانشجو به مراجع ذیصلاح به منظور پیگیری‌های بعدی گزارش می‌شود.

اولویت مسافت شرط پذیرش بعضی از خوابگاه ها

برخی از دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی در رابطه بعد مسافتی تا محل سکونت دانشجو داشته و اولویت پذیرش قطعی با دانشجویانی است که مسافت بیشتری را از محل سکونت تا دانشگاه خود دارند و از شهر دور تری پذیرفته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن