حذف دروس عمومی باعث افزایش مافیای کنکور شده است

 برخی کاربران با ثبت پویشی جدید خواستار لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور شدند و تأکید کردند که حذف دروس عمومی باعث افزایش مافیای کنکور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران با ثبت پویشی خواستار لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور شدند.

با حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری عدالت برای داوطلبان برقرار نمی شود

این کاربران در پویش خود آوردند:

«ورود به رشته‌های دلخواه دانشگاهی با مصوبه کنکور بسیار سخت و شاید غیر ممکن شده باشد. مصوبه تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ و ۵۰ و ۶۰ درصدی به ترتیب ۱۴۰۳ ، ۱۴۰۴ راه ورود به دانشگاه برای قشرهای ضعیف جامعه را سد و راه ورود دانش‌آموزان پولدار و مافیا را همواره کرده است.

داوطلبان کنکوری در همین کنکور تجربی که چند روز پیش برگزار شد شاهد سخت و حجیم بودن سؤالات بودند به نوعی که این مدل طرح سؤال بی‌سابقه بود که این مدل طرح سؤال به نوعی وابسته به مصوبه تأثیر قطعی معدل است.

از مسؤولان عزیز تقاضا داریم که طرح تاثیر قطعی معدل را لغو و تنها تاثیر مثبت در کنکور را مدنظر قرار دهند و با بازگرداندن دروس عمومی‌ به کنکور عدالت را برقرار کنند.»

مبینا احمدی سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اینکه کنکور در چند ساعت برگزار می‌شود به کنار که سرنوشت داوطلب را تعیین می‌کند، ولی در کنار آن معدل هم مهم است و شرایط را برای داوطلبان مشخص نمی‌کند.

وی افزود: ما به تنهایی می‌توانستیم در کنکور موفق شویم ولی با این سیستم  امکان احتمال کمتری نیز برای ما وجود دارد. بعد از اینکه دروس  عمومی حذف شد، باعث افزایش تقلب و مافیای کنکور شده و عدالت برای داوطلبان برقرار نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن