نتایج نهایی کاردانی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲

نتایج نهایی آزمون دوره‌ های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌ های فنی و حرفه‌ ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش ایزی تست،بنابر اعلام سازمان سنجش، با انتشار نتایج نهایی آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ ، به اطلاع متقاضیان آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ (اعم از رشته های تحصیلی با آزمون یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی)، میرساند اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است پذیرفته شدگان نهایی لازم است براساس توضیحات زیر اقدام نمایند:

الف – ثبت نام از پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی:

متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شدگان نهایی این آزمون اعلام شده است لازم است، برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت (نام علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه فنی و حرفه ای (www.vu.ac.ir)” یا “موسسه آموزش عالی محل قبولی” مراجعه نمایند.

ب – مدارک لازم برای ثبت نام از پذیرفته شدگان کاردانی فنی حرفه ای

۱- با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه «تائیدیه تحصیلی» به آدرس https://emt.medu.ir فراهم است. لذا همه پذیرفته شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

الف) پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «ثبت نام مدرک تحصیلی» ابتدا دوره و نظام آموزشی را تعیین سپس نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک «تاییدیه تحصیلی» و «سوابق فارغ التحصیلی» به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام نمایند پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری برای هر مدرک بصورت جداگانه در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت که با ارائه این کدها به موسسه آموزش عالی محل پذیرش، مدارک درخواست شده از سامانه kemt.medu.ir توسط موسسه مذکور قابل دریافت است.

تبصره: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز اجرا نمایند.

ب) برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست.

ج) فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام میشود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

۲- اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخههای کار و دانش یا فنی و حرفه ای از محل تحصیل مبنی بر گذراندن همه واحدهای درسی، کارورزی و کارآموزی در دوره سه ساله تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ که به تانید رئیس مؤسسه محل تحصیل رسیده باشد.

تبصره ۱: پذیرفته شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی در زمان ثبت نام علاوه بر مدرک دیپلم، باید گواهی مدرک پیش دانشگاهی با تاریخ فارغ التحصیلی حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ را نیز ارائه نمایند.

تبصره ۲: با توجه به اینکه مطابق ضوابط به دانش آموزان و هنرجویان سال آخر کار و دانش یا فنی و حرفه ای به شرط اخذ دیپلم تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ اجازه انتخاب کدرشته محلهای تحصیلی نیمسال دوم داده شده است لذا ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محلهای آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ است به شرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ بلامانع خواهد بود.

۳- اصل مدرک دیپلم متوسطه یا گواهی موقت پایان تحصیلات متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه متناسب با نوع رشته قبولی.

۴-  اصل مدرک دیپلم شاخه نظری نظام آموزش جدید (نظام ۳-۳-۶) یا نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی یا گواهی موقت پایان تحصیلات متناسب با نوع رشته قبولی (متقاضیان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی باید در زمان ثبت نام علاوه بر مدرک دیپلم مدرک پیش دانشگاهی نیز ارائه نمایند).

۵- اصل شناسنامه

۶- اصل کارت ملی

۷- عکس ۳.۴ تمام رخ تهیه شده در سال جاری به تعدادی که موسسه محل قبولی اعلام کرده است.

۸- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برادران را با توجه به بند مقرارت وظیفه عمومی مندرج در صفحه ۱۸ دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های تحصیلی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ مشخص کند.

توجه: افرادی که با استفاده از سهمیه رزمندگان، ایثارگران (شامل: ۱- رزمندگان بسیجی ۲- رزمندگان جهادگر ۳- رزمندگان نیروهای مسلح ۴- جبهه مقاومت ۵- خانواده معظم شهدا «پدر مادر خواهر و برادر شهید» ۶- همسر و فرزندان معظم شهدا و یا مفقودالاثر ۷- جانبازان با جانبازی %۲۵ و بالاتر و همسر و فرزندان آنان ۸- جانبازان با جانبازی زیر ۲۵ و همسر و فرزندان آنان ۹- آزادگان و فرزندان و همسر آنان ۱۰- همسر و فرزندان رزمندگان بسیجی جهادگر و یا نیروهای مسلح با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) پذیرفته شده اند در زمان ثبت نام ملزم به ارائه فرم و یا مدرکی در رابطه با تائید سهمیه ثبت نامی خود نیستند. درصورت عدم تایید سهمیه پذیرفته شدگان مذکور از سوی ارگان ذیربط موضوع از طریق این سازمان موسسه محل قبولی اعلام خواهد شد.

ج – قابل توجه پذیرفته شدگان کاردانی فنی و حرفه ای

۱- کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته محلهای انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محلهای انتخابی (منحصراً تا اولویت کدرشته محل قبولی داوطلب) و سایر اطلاعات مفید دیگر همزمان با اعلام نتیجه در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می شود.

۲- به پذیرفته شدگان توصیه میشود که قبل از مراجعه در تاریخهای تعیین شده برای ثبت نام، جهت اطلاع دقیق از زمان و مدارک لازم برای ثبت نام به درگاه اطلاع رسانی موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

۳- در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان نموده و اطلاعات اشتباه ارائه داده و واجد شرایط نیست قبولی متقاضی «باطل» و از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

۴- با توجه به تاکیدات صورت گرفته به داوطلبان، برای دقت و توجه لازم، جهت انجام انتخاب رشته، به اطلاع میرساند هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست، لذا از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری نمائید.

نتایج نهایی آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن