اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در اواسط مرداد

ریز نمرات امتحانات نهایی داوطلبان، اواخر تیرماه به سازمان سنجش ارسال و نتایج اولیه آزمون سراسری و آزاد ۱۴۰۲، اواسط مرداد منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با بیان جزئیات زمان بندی اعلام نتیجه کنکور ۱۴۰۲ گفت: داوطلبان کنکور می‌توانند به سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و ریز نمرات خود را مشاهده کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پنج گروه آزمایشی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار شد و نزدیک به یک میلیون و ۱۲۰ نفر از دواطلبان رشته‌های مختلف در این آزمون شرکت کردند.

زمان بندی مراحل مختلف کنکور و اعلام نتیجه

با توجه به اینکه نتیجه امتحانات نهایی دانش‌آموزان در کنکور امسال، ۴۰ درصد تاثیر قطعی دارد، داوطلبان باید از ریز نمرات امتحانات خود نیز مطلع باشند.

اعلام نمرات نهایی به سنجش در اواخر تیر ماه ۱۴۰۲

در این رابطه عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات زمان‌بندی اعلام نتایج کنکور گفت: دانش آموزانی که در آزمون سراسری امسال شرکت کردند از امروز باید به سایت مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و ریزنمرات امتحانات نهایی خود را مشاهده کنند.

وی افزود: پس از نهایی شدن ریز نمرات، اواخر تیرماه نمرات به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در اواسط مرداد ماه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: ما اواسط مرداد نتایج اولیه آزمون سراسری را اعلام می‌کنیم، سپس به داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز شدند فرصت انتخاب رشته داده می‌شود.

شهریور ماه؛ زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲

پورعباس ادامه داد: اواخر شهریورماه نیز نتایج نهایی اعلام می شود.

به گزارش فارس، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز در یک نشست خبری اعلام کرد: نتایج امتحانات امروز اعلام می‌شود و دانش‌آموزان تا ۲۰ تیر فرصت اعتراض به نمرات دارند یعنی ۳ روز مدت رسیدگی به اعتراضات است. داوطلبان آزاد هم در این مدت ۳ روز فرصت دارند.

با مراجعه به سامانه medu.ir حتما تایید نهایی نمرات انجام دهید

وی به سابقه تحصیلی از ۱۳۸۴ به بعد اشاره کرد و ادامه داد: داوطلبان به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و اگر مغایرتی می‌بینند اعلام مغایرت کنند. اگر اصلاح نشد به بخش سنجش منطقه آموزش و پرورش خود مراجعه کنند و یادآور می‌شویم که حتما باید در سامانه تأیید نهایی را بزنند.

زارعی تصریح کرد: اگر داوطلبان برای ترمیم نمره اقدام کردند هفته بعد می‌توانند نمرات‌شان را در سامانه ببینند. همچنین دانش‌آموزانی که امسال امتحان نهایی دادند، هفته بعد به سامانه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برای تأیید سوابق تحصیلی، نمرات همه دانش‌آموزان تراز می‌شود. یک نمره کل برای هر فرد تولید می‌شود و به سازمان سنجش برای سابقه ۴۰ درصد ارائه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم سوابق تحصیلی تا پایان تیر و اول مرداد به سازمان سنجش ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن