روز استراحت کنکوری ها

شب و روز قبل از کنکور زمان مهم و سرنوشت سازی برای داوطلبان است. داوطلبان کنکور که حداقل یک سال کامل را به مطالعه و تلاش برای موفقیت در آزمون سراسری پرداختند، باید امروز ۱۳ تیرماه که روز قبل از کنکور است به استراحت بپردازند. این روز ویژه استراحت کنکوری هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ می‌گویم:« امروز ۱۳ به در توست، پاشو و بزن به دل طبیعت.»

می‌گوید: « من ۱۳ فروردین هم به ۱۳ به در نرفتم، در خانه نشستم و درس خواندم حالا که ۱۳ تیر است.»

می‌گویم: «اتفاقا امروز ۱۳ به در توست، تویی که یک سال کامل را درس خواندی و از تفریحاتت گذشتی و حالا در روز پایانی مانده به کنکور باید ذهنت را از کنکور و هرآنچه مربوط به آن است خالی و فقط تفریح کنی.»

تفریحات و کارهای روز استراحت کنکورها

این‌ها را فقط من نمی‌گویم، کارشناسان و مشاوران آموزشی خطاب به داوطلبان کنکور می‌گویند که مهم نیست تا الان چه کردی و کجای کار هستی، امروز را فقط تفریح کن و خوش باش، ابتدا گوشی همراهت را کنار بگذار و سپس یک فیلم کمدی تماشا کن و فقط بخند، با خانواده ناهار میل کن و پس از آن دور هم به تعریف خاطرات خوش گذشته بپردازید، کمی استراحت کن و عصر به گردش برو، مطمئن باش امروز ۱۳ به در توست، به بیرون از خانه برو و هر چه فکر و خیال کنکور داری از ذهنت به در کن.

روز  قبل کنکور به دل طبیعت بروید

به میان آن‌ها می‌روم، یکی از داوطلبان کنکور در پاسخ به این صحبت‌ها می‌گوید: من کاملا گیج شدم و نمی‌دانم در امروز چه باید بکنم، دیگری به او پاسخ می‌دهد: مسلم است باید آموخته‌هایت را جمع بندی کنی و تست بزنی.

یکی دیگر از داوطلبان می‌گوید: نه بچه‌ها بیایید به حرف مشاوران آموزشی گوش دهیم و امروز را تفریح کنیم.

یک «یاعلی» تا کسب موفقیت

یکی دیگر از داوطلبان هم می‌گوید: بله، امروز نباید ذهنمان را درگیر کنکور کنیم، اصلا امروز باید برای ما «روز بدون کنکور» باشد، باید فقط به خودمان و خوشی‌هایمان برسیمف هر چه تا الان خواندیم کافی است.

دیگری هم می‌گوید: بله، ما تلاشمان را کرده‌ایم بقیه ماجرا را می‌سپاریم به خدا.

یک «یاعلی» می‌گویند و توکل بر خدا به تفریح می‌روند تا روح و جسمشان را برای شرکت در ماراتن بزرگ آموزش عالی که فردا چهارشنبه ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود، آماده کنند.

کارهای لازم روز قبل از کنکور برای آمادگی بیشتر داوطلبان

در این زمینه با منصور سعیدی مشاور آموزشی نیز گفت‌وگو می‌کنیم، سعیدی هم می‌گوید: امروز که روز پایانی مانده به کنکور است، داوطلبان اصلا ذهنشان را مشوش نکنند و برای حضور در آزمون حواسشان به تغذیه، ورزش، تفریح و خواب‌شان باشد.

صحبت با داوطلبان در مورد روز قبل از کنکور

وی درباره تغذیه داوطلبان می‌گوید: داوطلبان امشب زود بخوابند، فردا زود بیدار شوند و صبحانه سبک میل کنند.

باید و نباید های روز قبل از کنکور

به گفته وی، والدین داوطلبان کنکور نیز باید بدانند که حالا وقت نصیحت نیست و فقط سعی کنند حرف‌های زیبا و خنده دار بزنند و استرس فرزندانشان را کاهش دهند چرا که با نصیحت فشار بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود.

سعیدی معتقد است: امروز داوطلبان اصلا نباید درس بخوانند، بلکه باید سعی کنند بنا به حال و میل شخصی خودشان در پارک یا مکان زیارتی یا هر جایی که آرامش روحی و روانی برایشان به همراه دارد، حضور یابند.

این مشاور آموزشی می‌گوید: داوطلبان همچنین ورزش و نرمش را در دستور کار داشته باشند تا در روز کنکور راحت‌تر بتوانند چند ساعت بر روی صندلی نشسته و تمرکز کنند

به گزارش فارس، شاید این توصیه را زیاد شنیده باشید اما با این حال سعی کنید امروز سری هم  به حوزه امتحانی‌تان بزنید، بخصوص اگر حوزه امتحانی شما محلی باشد که زیاد با آن آشنا نیستید.

مداد و پاک کن خوب، به تعداد متعارف تهیه کنید.
بهتر است صبح، با صدای زنگ ساعت بیدار نشوید و این کار را به یکی از اعضای مطمئن خانواده، بسپارید تا شما را با آرامش از خواب بیدار کند و نیز در تمام شب نگران اینکه صبح خواب نمانید، نباشید.

برای رفتن به جلسه آزمون، وقت تان را طوری تنظیم کنید که خدای نخواسته اگر ماشین خراب شد یا اگر اتوبوس پنچر شد و … شما به موقع برسید.
نگران نباشید، تا موفقیت «یک یاعلی» باقی مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن