فاصله ۱۰ روزه تا کنکور و توصیه‌ های مشاور آموزشی برای کنکوری ها

مشاور آموزشی خطاب به داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲، گفت: در فاصله ۱۰ روزه تا کنکور فقط بر روی آموخته‌ هایتان تمرکز کنید و نگران آنچه نخوانده‌ اید نباشید.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

منصور سعیدی مشاور آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: ۱۰ روز دیگر تا کنکور سراسری باقی مانده است، کنکور امسال چهار تغییر عمده دارد که شامل تاثیر معدل امتحان نهایی به صورت قطعی، حذف دروس عمومی، حذف زیر گروه‌ ها و برگزاری ۲ بار کنکور در سال است.

توصیه مهم مشاور آموزشی به کنکوری ها:

خلاصه نویسی کنید

سعیدی ادامه داد: برای این زمان باقیمانده ۲ موضوع اهمیت دارد یکی حذف زیرگروه ها و دیگری حذف دروس عمومی؛ با توجه به حذف دروس عمومی باید بر روی دروس تخصصی تمرکز کنیم که این دروس هم با فرمول همراه هستند و به همین دلیل باید بر روی خلاصه‌ نویسی و فرمول‌ ها تمرکز کنید.

بر مرور خوانده هایتان تمرکز کنید

مشاور آموزشی خطاب به داوطلبان کنکور عنوان کرد: به هیچ عنوان مطالبی که تاکنون خوانده نشده را کاری نداشته باشید فقط روی خوانده‌ ها و توانایی‌ هایتان تمرکز کنید و نگران آنچه نخوانده‌ اید یا تسلط ندارید نباشید، فقط روی آنچه بلد هستید تمرکز کنید و سعی کنید در مدت باقی مانده مثال‌ ها و کار در کلاس‌ های کتاب‌ ها را یک بار دیگر مرور کنید تا ذهنتان منظم باشد.

با توجه به حذف زیر گروه ها باید روی همه دروس تمرکز کنید

سعیدی اظهار داشت: نکته بعدی حذف زیرگروه‌ هاست یعنی دیگر نمی توانید بگویید که مثلا درس زیست شناسی در رشته تجربی اهمیت ندارد، بلکه باید با تمام دروس یکسان برخورد کنید اینگونه نیست که در یک زیر گروه درسی ضریب کمتری داشته باشد زیرا زیرگروه‌ ها حذف شده است و ما یک نمره داوطلبی در سهمیه‌ ها داریم لذا باید روی همه دروس کار کنید و هیچ درسی را به هیچ عنوان کنار نگذارید تا به تسلط لازم برسید.

مثبت اندیش باشید

مشاور آموزشی خطاب به کنکوری‌ ها گفت: به هیچ عنوان فکر و خیال نکنید که اگر موفق نشوم چه می‌شود، بدانید که اگر قسمت پر لیوان را ببینید مطمئنا به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن