معرفی دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا (س) در سال ۱۳۴۳ در منطقه شمال غربی شهر تهران با هدف آموزش دانشگاهی دختران تاسیس شد و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر توسعه همه جانبه و بالنده گام نهاد.

به گزارش ایزی تست، هدف از تاسیس دانشگاه، تربیت زنانی آگاه، دانشمند و فرهیخته است که ضمن توجه به نهاد خانواده، ایفاگر نقشهای موثر در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور باشند. هم اکنون بالغ بر ۹۷۲۰ دانشجو، زیر نظر بیش از ۳۷۰ هیات علمی در قالب ۴۰ گروه های آموزشی در ۴۴ رشته-گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۱۱ دانشکده در حال تحصیل هستند.

دانشکده های دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا داری ۱۱ دانشکده مختلف شامل: دانشکده الهیات، دانشکده ادبیات، دانشکده ترییت بدنی، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،  دانشکده علوم ریاضی، دانشکده علوم زیستی، دانشکده شیمی، دانشکده فیزیک، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده هنر است.

پژهشکده های دانشگاه الزهر

همچنین دانشگاه الزهرا دارای دو  پژوهشکده زنان، پژوهشکده مطالعات اقتصادی نیز می باشد.

پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا

یکی از مراکز علمی که در راستای راهبرد اصلی این دانشگاه تاسیس شده است. پژوهشکده زنان است. این پژوهشکده در قالب سه گروه پژوهشی اختصاصی به بررسی و مطالعه مسائل مربوط به زنان و خانواده می پردازد. اعضای هیات علمی این دانشگاه با فعالیتهای علمی و تحقیقاتی خود توانسته اند در زمره دانشمندان بین المللی دارای مقالات پر استناد و مقاله های داغ بنا به گزارشهای پی در پی پایگاههای معتبر ساینس دایرکت و استنادی جهان اسلام و سایر پایگاههای معتبر بین المللی قرار گیرند.

مدرسین و هیئت علمی دانشگاه الزهرا

حدود دو سوم مدرسین دانشگاه الزهرا (س) را بانوان تشکیل داده اند. از مجموع اعضای هیات علمی ۱۵ درصد در مرتبه استادی، ۳۵ درصد در مرتبه دانشیاری و ۵۰ درصد استادیار هستند. سالانه هزاران مقاله و ده ها جلد کتاب برگرفته از تحقیقات استادان و دانشجویان این دانشگاه در نشریات معتبر داخلی و خارجی و کنفرانسهای معتبر ملی و بین المللی منتشر میشود.

واحدهای دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا با برخورداری از مناسبترین امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در فضای دانشگاهی زیبا و سرسبز به مساحت بیش ۱۴ هکتار در شهر تهران و شعبه ارومیه، تسهیلات لازم برای رشد و ارتقا علمی دانشجویان خود فراهم کرده است.

شعبه ارومیه

شعبه ارومیه دانشگاه الزهرا به منظور گسترش آموزش عالی بانوان در منطقه شمال غرب ایران در سال ۱۳۹۳ در مراسمی با حضور مسئولین دانشگاه الزهرا به صورت رسمی افتتاح شد و از مهر سال ۹۳ تا کنون در ۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است. شعبه ارومیه به عنوان تنها  نماینده دانشگاه الزهرا خارج از تهران به برندسازی و معرفی این دانشگاه در سطح استان آذربایجان غربی، شمال غرب کشور و کشور­ های همسایه پرداخته است.

آرشیو دانشگاه الزهرا

موزه و آرشیو دانشگاه الزهرا با هدف اجرای ماموریت دانشگاه مبنی بر حفظ تاریخ آموزش و پژوهش با تلاش برای حفظ و ایجاد دسترسی به اسناد و اشیاء دانشگاه با ارزش دائمی، گردآوری اسناد دقیق، معتبر و کامل از حیات دانشگاه تاسیس شده است.
کسب افتخارات و مدالهای گوناگون در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح ملی و بین المللی توسط دانشجویان از دیگر افتخارات دانشگاه الزهرا است.
دانشگاه الزهرا در راستی تحقق اهداف کلان دانشگاه، اقدامات فراملی متعددی را انجام داده است. امضای تفاهم نامه های متعدد با دانشگاهها و موسسات خارجی و تلاش برای تحقق مفاد این تفاهم نامه ها، رشد قابل ملاحظه تعداد دانشجویان خارجی در کنار ساخت و تجهیز خوابگاهها و آزمایشگاهها و تجهیز کتابخانه و ایجاد سایر امکانات رفاهی، یاریگر دانشجویان فرهیخته الزهرایی در مسیر رشد و بالندگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن