تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی

شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) موافقت کرد.

به گزارش ایزی تست، به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت پارک علم و فناوری قزوین، پردیس علم و فناوری را راه‌اندازی می‌کند.

پردیس دانشگاه امام خمینی به عنوان نخستین پردیس مستقل دانشگاهی کشور در حوزه علم و فناوری در ۸ مرحله ایجاد خواهد شد.

گفتنی است پردیس های علم و فناوری دانشگاه جزو نخستین پردیس های مستقل دانشگاهی در کشور در حوزه‌ی علم و فناوری است و از لحاظ تقسیم بندی مراکز علم و فناوری، اولین مرحله شامل مرکز نوآوری است و سپس مرکز رشد و بعد از آن پردیس علم و فناوری، پارک علم و فناوری، کارخانه‌ی فناوری، شهرک فناوری و پهنه‌ی فناوری در مراحل بعدی قرار دارند. و تاکنون تعداد معدودی از دانشگاههای کشور موفق به تاسیس پردیس علم و فناوری شده اند.

قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه امام خمینی

شایان ذکر است مجوز تخصیص ۵.۵ هکتار از اراضی دانشگاه برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است. به علاوه قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکت‌های فناور را به نیروی انسانی توانمند دانشگاه تسهیل می کند.‌ راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره )تحول خوبی را برای افزایش اشتغال دانش‌پایه در منطقه ایجاد خواهد کرد. مجوز مربوطه با پیگیری‌های بیش از یک‌ساله دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن